odvykání od pervitinu-pomoc synovi
lida
Syn užíval půl roku pervitin nosem,v poslednim měsíci několikrat denně.Má snahu přestat,byl zatím jednou v ATporadně,údajně nebere 18 dní,střídají se mu nálady,má větší spotřebu jídla,hodně sladkostí,dost spí.Mívá ještě rozšířené zornice,je to normalní?Co se může ukázat toto pondělí v ATporadně?Mám stejně obavy,že rodina a poradna nestačí.Máme ještě jinou možnost léčení ?Dali nám knížku"Jak přestat brát drogy",to bylo vše.Děkuji.Matka

Odpověděl: Dana Holubová
Rozšíření zornic není moc spolehlivý ukazatel, může se objevovat po užití některých látek, ale i jindy, podle stavu vegetativního systému. Jinak to co popisujete k abstinenci od pervitinu patří (sladkosti, spánek, náladovost). Pomáhá klid, spánek, jídlo, tekutiny, dají se použít některé bylinkové čaje (nervová směs). Mohou být i úseky (několik dní) depresivních nálad střídající se naopak s pocity, že už je dobře a vše je zvládnuto. Problém AT poraden je často ten, že kvůli kapacitě nemohou nabídnout častější a delší kontakty. Je možné o ně při příští schůzce požádat. Někde jde kromě schůzek s lékařem docházet i za psychologem nebo na skupiny. Můžete se také obrátit na kterékoliv K-centrum (v Kontaktech), kontakt si telefonicky domluvit předem (mají různé časy pro abstinující a neabstinující, aby se nepotkávali) nebo v Praze na Denní stacionář .