po léčbě
Pavla
Dobrý den. Bratr se vrátil před více než měsícem z PL, kde se léčil dva měsíce ze závislosti na pervitinu. Šnupal. Po návratu uvažoval a doléčování, ale měl co dělat s hledáním práce a tak k tomu tak nějak nedošlo. Teď už konečně práci našel, začal pracovat a o doléčování není opět řeč. Mám z toho samozřejmě obavy, ale snad ví - co dělá. Konec konců je mu 28, tak by měl.... Vím, že je to individuální, ale myslíte, že čím déle tady bude zpět (myslím po léčbě), tím je větší šance, že to prostě ustojí i bez doléčování? Říká totiž, že po návratu z léčebny se mu o drogách zdálo, měl chvilkama i chuť, ale ta že slábne a teď že už si skoro nevzpomene.... Díky Pavla

Odpověděl: Bára Orlíková
Těžko říct, zda to váš bratr zvládne bez doléčování, na to vám nemůžu bohužel dát odpověď. Samozřejmě, že čím déle je venku z léčby, tím je větší šance, že to ustojí. Ale upřímně, dva měsíce léčby jsou velmi krátká doba, a z toho, že váš bratr měsíc po léčbě funguje bez drog, nemůžete dělat žádné velké závěry. Člověk po nějaké době od léčby přestává být opatrný, má pocit, že už to "má na háku", že se mu nemůže nic stát, když přece už několik měsíců abstinuje, ale to právě může být docela zrádné. Chutě na drogy, vzpomínky a sny, se objevují dost často ve chvíli, kdy to člověk nejméně čeká, v situaci, kdy to nemusí zvládnout. Doléčování mu může pomoct se na spoustu věcí připravit, uspořádat si minulost v hlavě, řešit aktuální problémy, které by ho mohly vrátit zpátky k drogám... Za pozitivní považuju to, že si našel zaměstnání, to je základ úspěchu. Pracuju v Doléčovacím centru SANANIM, takže pokud je váš bratr z Prahy, tak mu můžete předat kontakt na mě (tel.: 02/ 84 82 68 44). Kdybyste chtěla vědět jakékoli další informace, obraťte se na mě buď přes poradnu nebo mi zavolejte nebo pište na můj mail aftercare@sananim.cz. :-)