Lexaurin a zavislost
Mirek
Nevim jestli mam problem ja, nebo moje manzelka. V posledni dobe si nerozumime a nejak nam to neklape. Zpocatku nasi krize jsme alespon o nasich problemech mluvili a snazili jsme se je resit. Ted jsem u ní nahodou nasel Lexaurin. Posledni tyden spolu vubec nekomunikujeme, zda se mi velice apaticka, a chova se jako by ji bylo vsechno jedno. Jeji vyraz oci mi pripomina stav po vypiti vetsiho mnozstvi alkoholu. Zda se mi, ze od doby kdy zacala Lexaurin uzivat tak se mozna citi subjektivne lepe, ale pricina problemu tj. krize naseho vztahu se prohlubuje.Co s tim ? Dale bych se chtel prosim zeptat, zda soucasne uzivani Lexaurinu a alkoholu muze byt nebezpecne a navykove ? Dekuji za odpoved. PS. Jste moje jedina moznost pro pomoc, protoze manzelka do nedavne doby pracovala v nasem okrese v oblasti psychologie a psychyatrie a filtrovani naseho problemu s mistnim odbornikem by pro mne bylo prilis osobni.

Odpověděl: Jakub Minařík
Lexaurin patří nepochybně mezi látky se značným rizikem závislosti, v kombinaci s alkoholem to platí dvojnásob. Současně kombinace lexaurinu a alkoholu je nebezpečné pro možný útlum dechového centra a tím samozřejmě i úmrtí. V situaci kterou popisujete může lexaurin vaši ženu zbavit motivace k řešení krize. A dle vašeho popisu soudím, že se to i děje.
Z toho co píšete sice neumím vyčíst, zda problém máte vy a nebo vaše žena, spíš bych typnul, že jej máte oba. Osobně bych asi doporučil se pokusit zkontaktovat někoho mimo váš okres, protože rozumím tomu, že obrátit se na někoho v místě je problém. Nehledě na to, že pokud se žena s lidmi z oboru zná, je to zároveň kontraindikace nějaké systematičtější práce.
Pokud byste potřeboval kontakt, zkuste napsat odkud jste, mohli bychom vám snad pomoci najít někoho vhodného.