prosba o radu - známá drogově závislá
Kyl
Dobrý den, prosím o radu v následující záležitosti. Mám známou, které jede v Péčku. V současné době bydlí s dalšíma 3 lidma závislýma na drogách. Pronajala byt, aby měla peníze, prodala věci a peníze dala těm spolubydlicím. Dále má svědčit proti dealerovi drog, který jí už jednou postřelil. Má strach a chtěla by se z toho bludného kruhu dostat. Radil jsem jí, aby se snažila odjet a zkusila najít např. centrum Drop In. Ale to není možné protože je bez prostředků a já jí nemohu pomoci protože jsem z druhého konce republiky. Prosím o odpověď zda je možno takovému člověku ještě pomoci a jak. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejlepší varianta asi bude, aby se vaše známá obrátila na nejbližší kontaktní centrum. Z vašeho dotazu bohužel nevyplývá, odkud vaše známá je, takže vám nemůžu říct konkrétní kontakt. Můžete se podívat do sloupce vlevo do kolonky Kontakty a najít nějaké zařízení, které bude vyhovovat. V kontaktním centru bude moct pravděpodobně řešit jak záležitosti, které se týkají její závislosti na pervitinu, tak svou sociální situace a právních problémů. Můžete taky zkusit zavolat na poradenskou linku do pražského K-centra 02/ 83 87 21 86 nebo své známé předat tento kontakt. Nejspíš to bude jeden z mála způsobů, jak jí můžete v tuto chvíli pomoci. Kdyžtak se ptejte dál, jsme vám k dispozici.