dotaz
verca
Co ma udelat mlada divka, ktera je tezce zavisla na alkoholu? Pacha sebevrazedne pokusy. Kde se muze lecit nebo chodit na prislusne terapie? Rodina je nestastna. Problem je, ze asi neni jeste rozhodnuta. Prosim, muzete mi dat kontakt na prislusnou lecebnu? Dekuji.

Odpověděl: Dana Holubová
"Některé léčebny mají samostatná oddělení pro závislé na alkoholu a nealkoholových drogách, v jiných probíhá léčba společně. Můžete se nejprve obrátit na jakoukoliv AT poradnu (v Kontaktech), ty zprostředkovávají léčbu. Nejprve by kamarádka měla přijít jednou nebo víckrát na pohovor. Dozví se víc o možnostech léčby i o závislosti samotné, může si pak lépe srovnat jak na tom asi je. Může se upevnit její případné rozhodnutí k léčbě. Ta je totiž dobrovolná a může z ní kdykoliv odejít. Kontakty na léčebny případně najdete také v Kontaktech. Pokud jde o mladou dívku, bylo by asi možné se obrátit i na K-centra (seznam tamtéž), přestože ta běžně pracují s nealkoholovými drogami. Existují i soukromí psychoterapeuti pracující se závislostmi."