pro J.M.
L.A.
Pane doktore, zjistila jsem, že moje 16letá dcera začala užívat pervitin. Protože Vaši poradnu sleduji již delší dobu (dříve "pouze" hulila marihuanu), vytušila jsem, že tentokrát jde o tvrdou drogu. Celou noc nespala, běhala po bytě, měla halucinace, mluvila s lidmi, kteří vůbec v bytě nebyli, viděla konkrétní věci např., že držím cigaretu, přestože vůbec nekouřím, byla dezorientovaná v čase. Halucinace přetrvávaly i následující den, ještě večer nevěděla, zda je ráno nebo večer, neustále s někým pro sebe nahlas mluvila . Přiznala se, že si vzala po několikáté, nejdříve jednu čáru, pak dvě a tentokrát tři. Přidala k tomu ještě 3 tablety, sama něvěděla jaké. Proto jsem jí nechala udělat rozbor moči. Co dál, veškeré moje domluvy, prosby a příklady z Vaší poradny jsou k ničemu. Cítím, že drogy začínají patřit do jejího života a ona je "chce", protože jí to baví a absolutně nechápe, že je to pouze dočasné a co s tím ztrácí do budoucna. Mám pocit, že jí přestalo záležet na všem včetně rodiny. Vím, že takovýchto dotazů od zoufalých rodičů dostáváte spoustu, ale přesto Vás prosím o Váš názor, jak zabránit nejhoršímu. Děkuji a přeji Vám všem jen samé sluníčkové dny

Odpověděl: Jakub Minařík
Doporučil bych vám obrátit se na nějaké zařízení, kde běží rodičovská skupina. Ne že by to za vás vyřešila, ale najdete tam pomoc a časem se i dozvíte co můžete udělat, aby vaše dcera změnila rozhodnutí. Tohle je jedna z mála věcí, která docela funguje.
Pokud jste z Prahy-skupiny běží jistě v DS SANANIM, KC SANANIM, CNP (Drop-in) a asi i v PL Bohnice.
Rozumím, že se cítíte zoufale, ale tohle je cesta, kterou můžete svoje zoufalství změnit v řekněme efektivní intervenci. :-)
Dík za přání slunečných dní, a i já přeju ať i vaše dny jsou co nejdříve slunečné. :-)