LSD
Keisy
Dobrý den,chci se zeptat a poprosit o radu.Muj syn asi před rokem vyskousel LSD ale dal si ho do oka.Jsme duchovně založení a on se meditaci propojil až do té nehorší fáze.Rika že se propojil stím nejhorším zlem, říká že je v něm satan a nabádá ho k hrozným věcem.Nekdy se i bouchá do hlavy.A hlavně v noci mu to nedá spát.Prosim o radu,jak se toho utrpení zbavit.Rika že už se toho v sobě nikdy nezbaví.Dekuji i za malou radu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vám, Keisy,
děkuji vám za projevenou důvěru.
Píšete o události, která se stala před rokem! Takže jestli tomu dobře rozumím, už rok syn mluví o propojení se satanem, slyší hlasy, které ho nabádají dělat zlé věci, špatně spí a občas se dokonce bije do hlavy. Je to tak? A za celý ten rok s tím nikde nebyl?
Pokud je to tak, že v tomto stavu je po celou dobu bez lékařké pomoci, pak je v tuhle chvíli na mistě obrátit se bezodkladně na psychiatra, nebo rovnou na psychiatrické oddělení nejbližší nemocnice, situaci s nimi probrat a domluvit se na postupu. Předpokládala bych, že takovýto stav si vyžádá hospitalizaci a nasazení medikace tak, aby se stavy syna dostaly pod kontrolu a co nejvíce zklidnily. Není dobré nechávat člověka v tomto stavu. Čím dřív se ho podaří zarazit, tím lépe. Pokud takto funguje bez jakékoli pomoci rok, nejspíš bude nějakou dobu trvat, než medikace zabere. Bude to chtít trpělivost a klid.
Stává se, že intoxikace LSD neproběhne dobře. Pak je potřeba nenechat věci jen tak být, je třeba jednat. Když se stav dlouhodobě neléči, může přejít do chronicity, kdy se začne na jeden špatný zážitek nabalovat další, člověk začne měnit svoje denní zvyklosti a problémy se tak zvětšují. Něco velmi podobného popisujete u syna, když mluvíte o hlasech, dlouhodobém špatném spaní, bití do hlavy. Takže neváhejte! Není na co čekat, byť pár dní navíc asi nehraje roli, čím dřív najde syn odbornou pomoc, tím lépe. Umím si představit, že se za vše stydíte, snažíte se problém skrýt, nebo třeba nejste zastánci medikace a nevyhledáváte lékařskou pomoc, ale jsou situace, kdy je lepší k ní sáhnout, než prodlužovat utrpení. Myslím, že synova situace je jednou z nich. Kdybyste potřebovali kontakty, napište která větší města jsou vám dobře dostupná, případně pátrejte sami na stránkách www.drogy-info.cz na Mapě pomoci (hledejte adiktologické ambulance a pobytovou léčbu).
V dotazu jste toho popsala jen velmi málo. Spoustu věcí tedy jen tipuji a odhaduji. Netuším, co všechno už jste zkoušeli, a je možné, že má syn za sebou pomoc od psychiatra i několikaměsíční pobyt v léčebně. I v tom případě bych vás podpořila ve spolupráci s psychiatrem, mluvila bych se synem i s lékařem o všem, co se děje a nevzdávala bych se. Nicméně pravdou je, že né vše má jednoduché řešení a dobrý konec, a jsou lidé, kteří se po špatném zážitku na drogách s následky vyrovnávají i dlouho poté.
Pomoc se zpracováním psychedelického zážitku může i terapie. U nás se tomuto tématu věnuje organizace PSYON, informace najdete zde.
Snad alespoň takto. Budu velmi ráda, když se ozvete, jak se synovi daří, případně jak se sitauce vyvíjí a jakou pomoc jste využili.
S pozdravem a přáním hodně sil a trpělivosti vám i synovi,
Gabriela Minařík.