Nosní přepážka
Totes
Dobrý den, moje kamarádka užívá často party drogy a mefedron, ten nejvice. Občas si stěžuje, ze vysmrka velký kus, co vypadá jako kůže nebo něco takového. Je možné, ze by to byl kus “masa” z nosní přepážky, nebo to jsou jen suché hleny? Vím, ze to je dost nepříjemný a nechutný dotaz, ale mám o ni docela strach, protože si stěžuje stále a častěji a občas to vypadá, ze ji to i bolí, přestat samozřejmě nemá v plánu a nechce. Děkuji za odpověď a přeji krásný zbytek dne.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, |Totes, Váš dotaz byl zřejmě omylem zadán do poradny dvakrát, vkládám svou původní odpověď tedy i sem:
Dobrý den, Totes,
díky za Váš dotaz a ze péči o Vaši kamarádku.
Pokud kamarádka užívá nosem již delší dobu, může opravdu dojít k závažnému poškození nosní sliznice. Důsledkem šňupání bývá chronicky ucpaný nos, častější krvácení, následně může dojít až k devastaci nosní přepážky, což není nic příjemného ani pěkného, a jedním z průvodních projevů může být právě uvolňování krvavých chuchvalců. V případě protržení nosní přepážky je pak nutný chirurgický zákrok, který myslím není úplně levnou záležitostí...
Co kamarádce lze v tuto chvíli doporučit? Dát si od braní delší pauzu a k regeneraci nosní sliznice pak použít dlouhodobě nosní kapky Euphorbium a nosní olej Coldastop. Ideálně pak vyhledat lékařkou péči (ORL), pokud by i nadále zmiňované potíže přetrvávaly. Pokud s kamarádkou není o abstinenci řeč, můžete jí doporučit možnost přejít na jiný způsob užívání, jako jsou například kapsle. Samozřejmě nejde o užití bez rizik, ale k užití šetrnějšímu vůči nosní sliznici.
Díky moc, že se staráte a zajímáte!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná