Potřebuji radu
Zoufalá22
Dobrý den. Obracím se na vás s prosbou o radu, jelikož už nevím, jak dál. Jde o mého přítele. Partner celý náš vztah bere drogy. Když jsem se s ním seznámila, už jsem o tom věděla. Byla to hrozná láska a já s ním drogy taky zkusila. Brala jsem asi 2 měsíce ale pak jsem to utnula. Poslední dobou už to nezvládám. Začal se mi hnusit. Už hodněkrat sliboval, že přestane, že se bude léčit ale vždy porušil a stejně pro ten humus jel. Zkoušela jsem se s prosbou o pomoc obrátit i na jeho tátu, se kterým žijeme v jednou domě. Jediné co mu řekne je že peníze odnáší někde do kanálu a jinak nic. Poslední 3 měsíce tím nás vztah opravdu trpí a já už nevím co mám dělat. Jeho chování je opravdu divné. Poslední dva týdny je nepříjemný, arogantní, agresivní a celkově se ke mě chová špatně. Na týden jsem šla k mým rodičům a já vím, že se tam zítra mám vrátit. Mám úzkosti, chce se mi brečet, respektive už brečím dobré dvě hodiny. Tohle už se mi jednou stalo, když jsem se tam měla vrátit minulý pátek. Proto jsem jela zase k tátovi. Vím, že měl zase drogy, ale i tak si to pro jistotu chci ověřit tím, že mu udělám test a vím že bude pozitivní. Přemýšlím, jak z téhle tyranie utéct. Přemýšlím, že se s tím svěřím mému tátovi a buď to bych šla k němu bydlet, nebo by mi alespoň pomohl b tom že mu to budu moct říct. Co by jste mi poradili vy? Dusit to v sobě a žít ve vztahu kdy trpím nebo to říct moji rodině a požádat je o pomoc? Opravdu mě to strašně ničí a tím, že jsem kdysi měla psychické problémy se bojím, že mě to zase vrátí do depresí, úzkosti a budí se rvát sama se sebou.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
díky za důvěru se sdílením obtížné situace.Pro každého blízkého je to emočně náročná situace, která i přes veškerou snahu nemusí dopadnout dle představ pomáhajícího. Ráda bych Vás podpořila v tom, co i sama sdělujete, že potřebujete bezpečný a klidný prostor pro sebe. Sama píšete, že máte obavy z návratu k příteli, kde se k Vám chová nevypočitatelně a váš vztah trpí. Opravdu se potřebujete vystavovat takovému jednání? Důvěra a respekt ve vztahu se buduje jiným způsobem. Partner musí být k abstinenci motivovaný sám a dělat za sebe nějaké kroky..Pokud však je ve svém postoji odmítavý, neuděláte nic. Nebudu Vám doporučovat přemluvit svého partnera k léčbě, protože se mi zdá, že spíše nyní potřebujete podpořit Vy. Zkuste se nyní opečovat, svěřte se někomu blízkému a využijte jejich podpory. Můžete využít i podpůrné pomoci v odborném zařízení, kde si utřídíte své myšlenky a další kroky v jednání, získate další informace atd. Jedná se o zařízení pro rodinné příslušníky, partnery a jiné blízké osoby. Tato služba je bezplatná a může se jednat o jednorázové poradenství.
Níže zde posílám kontakt na pražské zařízení, pokud jste z jiného města, napište odkud a my pro vás vhodný kontakt vyhledáme.
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Přeji Vám dobré rozhodnutí a dostatek sil.
HS