Alkohol
Ferenc
Dobrý den,
Mám přítelkyni, které je 20 a přijde mi, že má menší problém s alkoholem. Ona nikdy moc neovládá, ale za poslední rok se 3x opilá tak, že si skoro nic nepamatoval. Ona ví, že je něco špatně, co bych ji měl poradit?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Ferenci,
děkuji vám za dotaz.
Píšete, že přítelkyně několikrát za rok vypije alkoholu tolik, že si následně nic nepamatuje. To se ve dvaceti letech sem tam stává, zdaleka né každý to vidí jako problém. Často je v tomto věku alkohol něco, s čím se lidé učí zacházet a tohle k tomu občas patří. Vy ale píšete, že přítelkyně ví, že je něco špatně. To mi přijde v celém sdělení velmi zásadní. Proto by v tuto chvíli bylo nejspíš nejlepší, kdyby se přítelkyně měla možnost ozvat sama a trochu víc rozvézt to, co se vlastně děje. Může kontaktovat naši poradnu, a nebo se rovnou porozhlédnout ve svém okolí po psychické podpoře a pomoci v podobě psychologa/žky, psychoterapeuta/tky, poradny. Když se ozve/te s tím, která větší města jsou vám dobře dostupná, mohla bych vám poslat kontakty.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.