Bratr na pervitinu
Baru
Dobrý den muj mladší bratr je na drogách a mě trhá srdce vidět jak se ničí . Naše dětství bylo hodně smutné rodiče na nas kaslali a my vzdy meli jen sebe teda tak jsme se vzdy podporovali pak ..přešel nejaký čas měli sme vlastní životy . Tou dobou uz mi začli psát lidé že se brácha chová divně a že v něcem jede nechtěla sem tomu věrit samozrejme proc taky že přece kdo ho zná líp než já ?...ted už vím kde je pravda tedy ze začatku se choval uplně normálně žádné změny v chování vypadal pořád stejně... postupem času se mi zacal měnit před očima a uplně se to provalilo když mel předloni v práci uraz spadl z velke výsky v nemocnici mu samozrejme udelali testy na navykové latky a tam se vše potvrdilo .od té doby se mu snažíme pomoct a chvíli to i opravdu vypadalo dobře. docházel do poradny chodil do práce zase to začínal být muj malej bráska vše klapalo jak má a my meli radost ...to se ovšem zmenilo tohle mu vydrželo tak pul roku pak mi znovu zacli psat lidi a ja uz nemela duvod jim neveřit uplně mě to zničilo psychicky když sem se dozvedela že to netaha nosem ale uz píchá jehlou a že ted už lítá ve více vecech ...pořád mu nabízím pomoc že budu pořad s ním ale pomalu zacínam mít pocit že je to beznadějný a já nevím co se sebou jak se s tím vyrovnat ? Porád si říkam že sem mohla udelat víc ale jak mam pomoct nekomu kdo o to nestojí ? Nevím ani jak s ním mluvit protože se na nej podívám a pak v rohu brečim ...

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
vyrovnat se s tím, že blízký člověk bere drogy je vždy těžké. Z toho, co píšte si myslím, že větší pomoc od vás  nemohl dostat. Nabízet mu pomoc i když nechce je docela dobré, protože jednou ji bude chtít, beznadějné to není. Navíc, váš bratr má zkušenost s léčbou a ví, že mu pomohli ke změně a abstinenci.
A co udělat pro sebe, jak se s tím srovnat? Nejspíš bych vám doporučila psychologickou pomoc, protože jednorázová rada neexistuje, jde o proces, který trvá. Sdílet s někým svůj smutek a zklamání, možná naštvanost, terapie vám může pomoci.
Za Poradnu, Dana Pěčová