Pomoct
Helena
Jeho ex přítelkyni se to povedlo ho odemne dostat.. Jednou mi řekl že mě ma rád a že mu na mě záleží, ale další den mě bloknul nikdo neví proč. Nedávno psal a obvinil mě z něčeho co jsem neudělala.. A dál mě ignoruje. Ptala jsem se i jeho nejlepšího kámoše jestli snim komunikuje prý taky ne.. Mam dojem ze jeho ex přítelkyně dělá vsechno proto aby nás co s drgami nesouhlasím odstranila a vede se ji to.. Je to možné že ji poslouchá a peitom si myslí že to je z jeho hlavy... Moc ráda bych mu pomohla ale už nevim jak.. Mam dojem že mě neposlouchá a vsecho co jsem v minulosti napsala byla blbost.. Poradtemi co mam dělat.. Jsem opravdu zoufalá a bezradna.. Děkuji za odpověď a radu s pozdravem krásnýho dne Helena

Odpověděl: Amrit Sen
Heleno, zdravím Vás.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. V souvislosti s Vaším příběhem a trápením v závislostním vztahu to platí dvojnásob.
Doporučuji Vám začít kontaktem zařízení, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby partnerům, rodinám a blízkým uživatelů návykových látek.
Nesejde na tom, jestli zavoláte do adiktologické ambulance, AT poradny, nebo nejbližšího kontaktního centra, důležité je domluvit si termín osobní konzultace. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Při ní, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník, odbornice, doporučí konkrétní kroky, jak postupovat, co užitečného můžete pro sebe i partnera/expartnera podniknout a jakých chyb byste se měla vyvarovat, v případě zájmu si můžete vyjednat průběžnější zchůzky, abyste byla pevmnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Nepíšete, jak dlouho s partnerem jste, ani není jasné, zda vztah definitivně skončil, nepíšete o dětech, ani o závazcích. Srozumitelné není, odpusťte, ani na co se vlastně konkrétně ptáte.
Nezapomínejte na sebe, Vaše nároky a důstojnost. Netuším, nakolik partner/expartner vůbec o nějakou pomoc stojí, ani jestli ve vztahu, který popisujete, má smysl setrvávat a trápit se, nebo ho zkoušet oživit. I o tom si můžete s odborníky promluvit, také o možnostech, jak se lze případně pokusit podpořit motivaci partnera k pozitivním změnám a kontaktu s odborníky.
Jak můžete vyhledat, podle oblasti a typu zařízení kontakty na bezplatné odborné služby sama, se dozvíte na na našem webu, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete zavolat a objednat se do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý až čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Přeji Vám i partnerovi vše dobré,
Amrit Sen.