Zornice
Sisa
Vážená poradno,
jdu se informovat, jak poznám uživatele kokainu? Jedná se o mého přítele, který dříve užíval drogy. Co jsme spolu, tak údajně abstinuje, ale za poslední dobu se dost změnil. Má závratné změny nálad, občas bývá skoro agresivní. Přes den bývá unavený, ikdyž večer spí stejně co já. Občas má záchvaty přejídání a občas nemá naopak vůbec chuť k jídlu. A neustále ho provází nedostatek financí, což je taky zvláštní. Zajímá mě, jak dlouho po užití přetrvávají rozšířené zornice? Protože semnou je rozšířené nemá nikdy. Navíc je neustále roztěkaný a má permanentní rýmu. Věci sem mu prohledala a nikde žádné neobvyklé pytlíčky. Tak mě zajímá, zda jsou i jiné příznaky, jak se dá případně poznat uživatel drog?
Dříve se totiž agresivně nechoval...

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
z vašeho dotazu vyplývá, že máte spoustu indicií, které potvrzují vaše podezření. Možná si rozmyslete, co dál, co po příteli chcete.  Přítel vaše podezření pravděpodobně popře a obviní vás z nedůvěry k němu, či najde jiný způsob, jak vám to vrátit.
Mluvte s ním o tom, že vám vadí jeho agresivní chování, výkyvy nálad a to, co vás trápí. Jak se v tom cítíte vy, protože to nemůže zpochybňovat.
Můžete mu nabídnout, že byste se společně objednali do Poradny pro rodiče a partnery, kde můžete o svých problémech hovořit a hledat schůdnou cestu pro vás oba.
Kontakt na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM 284 824 234 nebo 739 268 527, více zde:
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Další užitečné informace:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Případně, pokud žijete někde jinde, lze vyhledat pomoc v rubrice Mapa pomoci na tomto webu www.drogy-info.cz nebo napište, odkud jste, vhodný kontakt vám rádi doporučíme.
Hezký den, Dana Pěčová