Prosba o radu
Vlk
Dobrý den,
Mám staršího bratra, který užívá drogy. Bohužel nevím, o jaký druh drogy se jedná. V rodině víme, že užívá drogy delší dobu, ale o léčbě nechce ani slyšet. U bratra se vyskytl kožní problém, který připomíná velké bílé čtverce na kůži. Má to prý po celém těle a určitě i na nohou. Bratr jako malý prodělal silné revma . Chtěl jsem Vás tímto poprosit o radu, jestli sw muže jednat o kožní onemocnění z užívání drog? Mockrát Vám Deluji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Vlku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy a starost o bratra, odpusťte, ale takto na dálku nedokážeme my, ani nikdo jiný poznat, co bratrovi je. To může pouze lékař, ke kterému by měl bratr co nejdříve zajít. Nepíšete, kolik je bratrovi let, ani o dalších projevech, například změnách v chování a podobně, abychom mohli odpověď lépe zacílit.
Doporučuji také, Vám i rodině, vyhledat odbornou podporu a pomoc pracovníků zařízení, které poskytuje podporu, pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů návykových látek. Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby a domluvit si s jejich pracovníky termín schůzky.
Při osobní konzultaci, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konrétní kroky, jak v náročném období postupovat, jak s bratrem komunikovat, jak "ošetřit" sebe a jakým chybám se rozhodně vyhnout, co je účinná pomoc a co už rozhodně ne. Zároveň Vás seznámi s možnostmi, jak se lze v součinnosti s rodinou pokusit podpořit bratrovu motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě, to už ale předjímám...
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na našem webu, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám domluvit se s pracovníky specializované, bezplatné PPR SANANIM:
Poradna pro rodiče a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý až čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html