Hospitalizace drogové závislého
Wendy
Dobrý den , mám bratra který je drogové závislý na pervitinu a subutexu. Volal mi ze potřebuje pomoct a nějaký detox klidně na měsíc dva . Skončil na ubytovně . Několikrát si volala záchranou službu ze by chtěl aspoň odvést na psychiatrii pro začátek ale nikdy mu nebylo vyhověno a skončil jen s receptem v ruce . Nevím jak mu pomoci a jak uskutečnit to ze by ho prijmuli do nějakého zařízení . Dekuji wendy

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
na www.drogy-info.cz (rubrika Mapa pomoci) najdete podle bydliště možnosti léčby.
Z vašeho dotazu není jasné, zda jde bratrovi o detox či adiktologickou léčbu. Na detox je třeba zavolat a zjistit, kdy by měli volné místo k nástupu. Detox není léčba, trvá cca 5 - 10 dní, ke stabilizaci duševního i somatického stavu.
Stejně tak do léčby. Pokud by bratr stál o hospitalizaci, je opět třeba zjistit, kdy by ho mohli přijmout. Do léčeben jsou pořadníky. Dále by mu řekli, co k nástupu bude potřebovat.
Obvykle to je doporučení od lékaře (praktik nebo psychiatr), motivační dopis a životopis.
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová