STAROST OVNUCKU
IVA
JSEM BABICKA MAM STAROST O VNUCKU OBA RODICE BEROU PERVITIN SNACHA SE CHCE ODSTEHOVAT S VNUCKOV NEVIM JAK POSTUPOVAT ABY ONI NEPRISLA A BYLO O NI POSTARANO

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, IVO,
moc díky za Váš dotaz.
Samotné užívání drog nemusí být důvodem k odebrání dítěte, může se stát, že rodič - uživatel, po nějakou dobu zvládá užívání a péči o dítě docela dobře skloubit. Je ale také pravdou, že tato kombinace se po kratší či delší době stává velmi vyčerpávající a neudržitelnou pro všechny členy rodiny. Pak nastává moment, kdy buď rodič začne volat o pomoc nebo začne potíže v rodině řešit okolí.
Co tedy můžete pro Vaši snachu a vnučku udělat Vy? Můžete ji upozornit na to, že pokud okolí (školka, škola, sousedé, pediatr apod.) zaznamená nějaké potíže v péči o dítě a budou mít podezření na přítomnost drog v rodině, může to znamenat nepříjemnosti, zapojení úřadů atd. Můžete ji podpořit v tom, aby vyhledala protidrogové služby ve svém okolí a svoji sitauci se pokusila řešit s pomocí odborníků. Nemusí se obávat, služby lze využívat i zcela anonymně, pracovníci protidrogových služeb jsou vázáni mlčenlivostí, informace jim sldělené jsou tedy zcela důvěrné. Nevím, z jakého jste města, pokud je pro Vaši snachu blízko Praha, můžete jí doporučit Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Centrum vede paní Ilona Preslová, která se již řadu let věnuje rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek.
Centrum komplexní péče, SANANIM
roh ulic Janovského a Šternberkova Praha 7
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Pokud je pro Vás Praha daleko, napište nám prosím nejbližší větší město, můžeme Vám odpovídající službu vyhledat.
Také mě napadá, že byste mohla uvítat možnost si o Vaší situaci s někým otevřeně popovídat. Někde, kde Vás vyslechnou, nebudou kroutit hlavou a budou Vaší situaci rozumět. Pokud ano, můžete se obrátit na služby pro rodiny osob se závislostí. V Praze funguje například:
Poradna pro rodiče a blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud je pro Vás poradna špatně dostupná, určitě Vám na telefonu či mailu doporučí službu blíže k Vašemu bydlišti.
Držím Vám moc palce a za Drogovou poradnu zdravím
Andula Novotná