dcera je podle mého názoru závislá
Vlasta
dobrý den ,jmenuji se Vlasta a moje 31letá dcera je podle mě ,drogově závislá.Bohužel jsme se dostali do situace,kdy nám bere peníze,zapírá a teprve pod tlakem to přizná. Příteli sebrala starší telefon a mě několikrát peníze.Moje chyba je v tom,že jí stále pomáhám . Už přes rok bydlí ve stanu,nemá práci a ani žádnou nehledá, jen slibuje,že si něco najde.Několikrát jsme jí s přítelem dali možnost u nás bydlet, nebo uvařit,vyprat vyykoupat,.ale vždycky to dopadlo stejně.Nejdřív kouřila trávu a poslední dobou mám dojem ,že přešla na tvrdší drogy. Prptože se dostanu do jejího messengeru,tak občas se tam podívám a zjistila jsem,že schání 2g za 2000kč. Nevím přesně co si kupuje,ale nic dobrého to nebude.Je pro mě těžké si přiznat,že nemám na to abych jí nějak pomohla ,ale už nemám na to ,abych se dozvídala od cizích lidí co kde dělá. Když se s ní bavím,tak mi všechno odsouhlasí a pak je to stejně nanic. Chtěla bych sobě nějak pomoc, protože už nemám sílu. Jen si nejsem jistá,že ona nějakou pomoc chce.....
Děkuji za radu Vlasta xxxxxxxxxx

Odpověděl: Amrit Sen
Vlasto, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou situaci, pocity bezradnosti, úbytek sil i nadějí. Internetové poradenství má své limity a samospásný návod, jak vše vyřešit, neexistuje.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení, které poskytuje podporu, pomoc, poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky.
Při ní, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci navrhnou, jak ji řešit, jaké konkrétní užitečné kroky můžete pro sebe i dceru podniknout, jak se ošetřit, aby Vás náročná situace nesemlela. Jak si zachovat vlastní bytí a a žít vlastní život, nikoli život jiného, byť jde o milovanou dceru, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko je co platný někomu dalšímu.
Nezapomínejte na sebe, vypněte, naordinujte si činnosti a aktivity, které Vám přinesou radost, nebo se jděte jen tak pobavit. Určitě nezůstávejte v těžkjostech sama, kromě odborníků se svěřte se svým trápení někomu dalšímu, z okruhu rodiny, blízkých a přátel.
Odborníci Vám navrhnou, jak se chránit, jak s dcerou ne/komunikovat a jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž jakého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Pokud se hned nedovoláte, pracovníci právě konzultují s klienty. Zkoušejte to dál, v každém případě Vám zavolají zpět v nejbližším možném čase zpět.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i dceři vše dobré, držím palce!
Amrit Sen