Stihy
Ramiz
Dobrý den
Měl by sem dotaz ohledně svého bratra, má stihy že se mu někdo napojil do telefonu a je o tom přesvědčený chtěl bych se zeptat jak dlouho to asi bude trvat a jeli možno nějaký postup jak tyhle stihy zastavit nějaký trik nebo něco kdy se to dá hned zastavit nebo přivést dodávaného na zdraví rozum aby se přesvědčil že má pouze halucinace

Odpověděl: Mája Chytrá
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že píšete do drogové poradny, předpokládám, že problémy přišly po užití drogy.
V první řadě bude tedy důležité v užívání drog nepokračovat. Pokud se jedná o problémy způsobené užitím návykové látky, mluvíme nejspíš o toxické psychóze. Ta může u každého jedince probíhat různě dlouhou dobou a mít různé příznaky - často bývá člověk právě paranoidní, má pocit, že po něm někdo jde, že se o něm muví apod. Bohužel neexistuje způsob, jak dotyčného přesvědčit, že to, co se děje, není realita. Pokud budete bratra přesvědčovat o tom, že to, co prožívá, není realita, nebude Vám věřit, pro něj jsou tyto prožitky naprosto reálné. Dobrou zprávou je, že tyto stavy vyvolané návykovou látkou velmi dobře reagují na léčbu a po zaléčení odeznívají. Doporučuji kontaktovat psychiatra a zajistit léčbu co nejdříve. Pokud by se bratrův stav zhoršil a začal by být nebezpečný/agresivní vůči sobě nebo ostatním (protože se bude bát, že ho někdo sleduje apod.), doporučuji zavolat sanitku.
Pokud by se tyto stavy objevovaly i bez užití návykových látek, bude taky nutné kontaktovat psychiatra.
Když budete mít další otázky nebo budete potřebovat kontakty, neváhejte se znovu ozvat.