Knedlík v krku
Luke
Dobrý den
Kolega před rokem vyzkoušel MDMA (kvalitní zpracování), měl to poprvé v životě. Upozorňoval jsem ho ať na to nepije alkohol ale vodu a on si udělal po svém. Měl to nárazově 3x 4x vždy s kombinací alkoholu.
Od té doby si stěžoval na knedlík v krku. Vsugeroval si ten pocit z dojezdu spojeným s kocovinou.
Aspoň to je moje verze.
No začal chodit k psychiatrovi a má skrze "knedlík" předepsané prášky na hlavu.
No můj dotaz zní
Mohlo MDMA v Kombinaci s alkoholem být spouštěč tohoto pocitu?
A další otázka
Myslíte že by mu mohlo pomoct kdyby ho někdo provedl jeho mysli pod vlivem LSD? Když klasické prášky nezabírají tak mi toto prislo jako možnost jak mu pomoct
Kolegovy je 36 a doposud měl zkušenosti jen s Alkoholem ( v inkriminované době moc tvrdého)
Díky za odpověď nějaký Luke

Odpověděl: Anna Radimecká
Dobrý den,
MDMA v kombinaci s alkoholem rozhodně mohlo mít vliv na současný stav Vašeho kolegy.
"MDMA patří do skupiny stimulačních látek, která vyvolává euforii, umocňuje pocity přátelství a empatii. Užití extáze dále vede k vzestupu tělesné teploty a pocení, které bývá ještě umocněno vlivem prostředí (neklimatizované kluby, tanec). Mezi další projevy užívání extáze patří zejména zvýšená hybnost a rychlost, ne však přesnost, pocit sucha v ústech, svalové křeče, skřípání zubů atd. Rizikem užívání MDMA je tzv. serotoninový syndrom, který spočívá v přehřátí organismu, rozvratu vnitřního prostředí organismu se současnou dehydratací, upadnutí do bezvědomí. V takovém případě hrozí vysoké riziko úmrtí. Užívání extáze samotné má posléze vliv na zhoršení paměťových funkcí, pozornosti a soustředění, při dlouhodobém užívání může vést k depresivním a úzkostným stavům.
Současné užívání alkoholu a extáze může mít vážné zdravotní důsledky, neboť obě látky „odnímají" tělu vodu, čím se zvyšuje riziko dehydratace. Kombinací obou látek se rovněž významně zvyšuje jejich aktuální účinek.
Výzkumy ukazují, že kombinované užívání alkoholu a MDMA (především během adolescence) v dávkách, které by samy o sobě nevyvolaly poškození, má vliv na neurotoxické poškození mozku a také na přetrvávající poškození paměti. Tato zjištění poukazují především na zvýšené riziko spojené se souběžným užíváním alkoholu a extáze v kontextu s nepravidelným, tzv. rekreačním užíváním.
Kombinace alkoholu a extáze může dále vést např. k nevypočitatelnému chování během řízení automobilu (např. ignorování dopravních značek či semaforů, překračování povolené rychlosti) a bývá také příčnou smrtelných dopravních nehod."
(zdroj: https://www.alkoholpodkontrolou.cz/alkohol-a-me-zdravi/alkohol-a-navykove-latky/)
Ohledně pomoci léčbou LSD nemáme žádné zkušenosti, v tomto případě se obraťte na psychedelickou ambulanci PSYON: https://www.psyon.cz/kontakt/,  především pak na MUDr. Filipa Tylše, který se v této problematice velmi dobře orientuje a zabývá se jí.
S pozdravem,
A.Radimecká