Dcera a alkohol
heluse
Dobrý den.Prosím o radu,jak se mám chovat ke své dospělé dceři,která před rokem začala hodně pít.Když je doma s dětmi,pije už od rána.Žije s přítelem,který není otcem dětí,děti jsou malé a já se bojím aby o ně nepřišla.Já domlouvám,prosím,nadávám,ona na to nic neříká a já jsem v koncích.Děkuji za případnou odpověď a radu

Odpověděl: Amrit Sen
Heluše, opět zdravím.
díky za důvěru. Rozumím Vašim důvodným obavám, jsou na místě. Pokládáte správné otázky, není tedy nutné v pocitech bezmoci zůstávat.
Proto Vám doporučuji, dříve, než začnete cokoli jiného podnikat, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje podporu a pomoc, včetně poradenských konzultací a dalších bezplatných služeb rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a problémových pijáků, domluvit si termín schůzky a situaci s nimi probrat.
Při osobním pohovoru, po podrobném seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s dcerou komunikovat a jak se lze pokusit podpořit její motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě. V neposlední řadě, jak v náročné situaci "ošetřit" samu sebe, protože pomoci druhému, ve vztahu k závislé dceři to platí dvojnsob, může pouze ten, kdo dokáže pomoci sobě.
Přikládám doplnění odpovědi s kontaktem:
AT ordinace Kolín - Adiktologické centrum
Ambulantní program
Na Pustině 1068
280 02 Kolín
Telefon: +420 733 193 646
MUDr. Gabriela Jinochová
Web: http://www.adiktologickecentrum.cz/index.php
Přeji Vám i dceři vše dobré, držím palce,
Amrit Sen.