Dolečovacī centrum
Včela
Dobrý den,
chci se zeptat, pokud dcera byla v léčebně týdny a tam snížili jedy v těle (heroin)na minimum.Je lepší nastoupit do dolecovaciho centra?Nemilé na ulici, kontakty s narkomany nemá a s rodinou vše v pořádku
a těší se do práce. Nevím zda je lepší ještě do centra nebo jak je to důležité. Děkuji za odpověď 🤗

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
otázkou je, zda byla dcera pouze na detoxu? Nebo prošla léčbou závislosti?
Následná péče/doléčování je nezbytný proces v celkové úzdravě závislého a vždy doporučujeme, aby po léčbě závislosti plynule navazovalo doléčování. Po propuštění z léčebny či komunity nastává pro abstinujícího velmi těžké období, kdy jsou už na něj kladeny nároky ,,normálního" fungování a potkávání se s běžnými situacemi, které se učí zvládat za bez alkoholu a drog. Proto je terapeutická podpora nezbytná. V práci a v běžném životě se mohou abstinující dostávat do nových situací, které mohou být těžké a stresové, je rozumné v kontaktu s odbornou pomocí ještě nějakou dobu po propuštění být. Doporučuji to nepodcenit.
Netuším, jak dcera dlouho v léčebně byla, zpravidla jednou z podmínek pro přijetí na doléčovací centrum bývá minimálně tříměsíční abstinence. Některá doléčovací centra mají v nabídce služeb i možnost chráněného bydlení.
Stačí to takto?
Klidně ještě napište.
S pozdravem, MK