Bez kontaktu
Mia
Dobrý den, mám vnuka a mám podezření, spíše jistotu, že se stal závislým, jen ještě nevím, která droga to je. V červnu se vrátil z výkonu trestu po odpykané jedné třetině, plný plánů do budoucna. Udělal si řidičák a nastoupil do práce a začalo to jít z kopce. Asi před měsícem se na práci vykašlal,při jedné silniční kontrole byl policií pozitivně otestován, ale nadále jezdil bez oprávnění. Sebral se před 3 týdny a zmizel z domova od rodičů, po hádce - kvůli všemu, co se nakupilo.Bez věcí, bez prostředků. Několikrát jsem jej já i jeho rodiče přes sms, protože hovor nepřijímá, kontaktovali, ale neodpovídá, pouze 1 x napsal, že bydlí v autě a že to vše vyřeší.Vím, že bych měla spoléhat na to, že se objeví, ale také vím, že čas je v tomto případě nepřítel. Už před nástupem trestu experimentoval s marihuanou, nějakými léky, ale jinak nevím, teď podle různých indicií(skleněné trubičky, zápach, nespavost)to vypadá na něco jiného. Prosím o radu, naléhat na něj přes sms, aby se ozval, hledat jej po městě nebo čekat, až se objeví. Děkuji Mia

Odpověděl: Amrit Sen
Mio, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, znepokojení a strach o vnuka, jsou na místě. Obávám se, že se při  současném nastavení se může stát, že vnuk vrátí za mříže, bohužel...
Cestou by mohlo být jeho rozhodnutí situci skutečně řešit, což znamená vyhledat odbornou podporu a pomoc, obrátit se, navázat kontakt a spolupráci s odborníky některého ambulantního programu (adiktologické ambulance), kontaktního centra, nebo obdobné bezplatné služby.
Vám a rodině doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům, rodinným příslušníkům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm se kromě jiného dozvíte, jak postupovat, odborníci Vám doporučí konkrétní kroky, které můžete pro vnuka i pro sebe podniknou, jak komunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám a kontaktu s odborníky, zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měli vyvarovat.
Jestli, natož jaké "tvrdé" drogy vnuk užívá, nedokážeme my, ani nikdo jiný takto na dálku posoudit, i když to vypadá, že by mohlo jít o pervitin.
Kontakty:
Terapeutické centrum Renarkon
Stojanovo náměstí 1
709 00 Ostrava - Mariánské hory
Telefon: 595 782 122
Mobil: 724 154 239
E-mail: poradna@renarkon.cz
Web: https://www.renarkon.cz/poradna-renarkon
Kontaktní centrum Renarkon
Zengrova 69
703 00 Ostrava - Vítkovice
Telefon: 595 627 005
Mobil: 602 670 789
E-mail: kcova@renarkon.cz
Web: https://www.renarkon.cz/kontaktni-centrum-ostrava
Provozní doba:
pondělí až pátek: 9.00 - 12.00, 13.00 - 16.00 hod.
Poradna Modrý kříž Ostrava
Havlíčkovo nábřeží 687/21
702 00 Ostrava
Telefon: 733 535 487
E-mail: ostrava@modrykriz.org
Web: https://www.modrykriz.org/ostrava/
Kontaktní a poradenské centrum Renarkon
Malé náměstí 104
738 01 Frýdek-Místek
Telefon: 558 628 444
Mobil: 606 694 244
E-mail: kcfm@renarkon.cz
Facebook: Renarkon, Káčko FM
Web: https://www.renarkon.cz/kontaktni-centrum-frydek-mistek
Provozní doba:
Pondělí až pátek: 9:00-16:00
(na objednání také úterý a čtvrtek 16:00-18:00)
Poradna Modrý kříž Frýdek-Místek
Malý Koloredov 811
738 01 Frýdek - Místek
Telefon: 724 087 221
E-mail: frydek-mistek@modrykriz.org
Web: https://www.modrykriz.org/frydek-mistek/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se situace vyvíjí a zda Vám byla odpověď užitečná. Přeji Vám, vnukovi i rodině vše dobré,
Amrit Sen.