závislost
Romana
Zdravím Vás. Mám dotaz ohledně syna. Je mu čerstvě 15 let a ještě chodí na ZŠ. Zhruba před půl rokem - v průběhu 1.vlny covid se začal podivně potloukat, když jsme byli v zaměstnání. Dostal se do party, kde se kouří marihuana a doufáme, že jen to. Syn se nám zdál občas po návratu domů divný, již jsme měli podezření, ale popíral, že by něco užil. V posledním měsíci již přišel několikrát evidntně zkouřený, před 3mi dny jsem u něho našla marihuanu a u kouření jej přistihla. Zbila jsem ho tím, co jsem měla po ruce u řekla, že má naprostý zákaz, jinak půjde na léčbu. Hodlám objednat testy na thc z moči. 3dny zatím dobré...Můj dotaz je takový: vůbec nedovedu posoudit, zda se jedná o experimentování, nebo se u syna již vyvíjí závislost. Nevím, na koho se mám obrátit,pracuji sama v Psych. léčebně a vím, že je téměř nemožné sehnat slušného psychiatra. Nedokázali byste mi poradit nějaké identifikátory, kdy je situace vážná a je třeba zasáhnout. Synovi jsem začala dávat jen malé denní kapesné, aby nestačilo na cig. marihuany, přestala jsem mu zakazovat klasické kouření, protože to beru jako menší zlo. Co se týče školního prospěchu, tak se výrazně zhoršil,v noci jsme ho 2krát přištihli při odchodech z domu....nechci situaci dramatizovat, ale ani podcenit....Předem velmi děkuji za odpověď. Romana xxxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Romano, zdravím Vás,
těžko takto na dálku a s minimem informací objektivně vyhodnotit, jak na tom syn je, bohužel, to je nemožné.
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum.html
Prostudujte odkazy, pokud Vás něco napadne, budete se potřebovat doptat, doplnit, tak klidně ještě napište. Lze využít i skrytá poznámka, která není součástí veřejné části webu.
Nebo se můžete přímo obrátit na naši Poradnu pro rodiče na Praze 1 (pokud máte Prahu v dosahu) a v osobním kontaktu více a konkrétněji zkonzultovat vše, co je aktuálně třeba. Poskytujeme bezplatné služby, jen je třeba se do poradny předem telefonicky objednat.
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Mějte se zatím hezky, kdyby bylo třeba, ozvěte se.
S pozdravem, MK