následky úžívání
snap
Dobrý den,
můj přítel užíval marihuanu více než 10 let. Nyní již 3 roky nekouří.
Známe se krátce, ale připadá mi velmi flegmatický, velmi empatický a nepamatuje si věci. Nedokáže pochopit toho druhého a ani nenaslouchá.
Je možné, aby dlouhodobé užívaní marihuany ovlivnilo jeho chování na trvalo?
Děkuji za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pravidlem to nebývá. Značná část následků užívání se po vysazení do velké míry srovná.
Píšete, že ho takto znáte krátce. Sama si na základě popisu neumím nic moc konkrétního představit. Možná by nebylo od věci se tedy zeptat přímo přítele, jak se cítí a popsat mu, co sama vidíte a čeho si všímáte. Nemusíte ho hned obviňovat, nebo útočit apod. ale jednoduše popsat, co se z vašeho pohledu děje. Dejte mu pak prostor o věcech více mluvit a doptávejte se, jaký byl dřív, jestli něco takového už slyšel od někoho dříve, jak fungoval v mládí, co rodiče, otec apod. Možná se dozvíte mnohem víc a napadnou vás i jiné souvislosti než jen s marihuanou.
Pokud by pak měl přítel zájem situaci nějak více prozkoumat, a viděl v ní souvislost s marihuanou, může se kdykoli obrátit na nejbližší adiktologickou ambulanci.
Snad tedy alespoň takto.
Budu ráda, když se ozvete, jestli se situace nějak vyjasnila.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.