Pervitin rada
Kristyn
Děkuji mockrát vím že je na to brzy. Já ho mám moc ráda a snažím se ho dostat co nejvíc blíž, abych mu mohla pomoci. Obavy tam jsou, ale hlídám ho a on je za to rád. Jen spíše pottebuji poradit jak na něj, abych se dostala k němu ještě blíž je strašně citlivý hodně se bojí. Sám uznal že k sobě někoho potřebuje a že ví že to zvládne jen režim a čas a že mě pak nechá k sobě pustit ještě blíž. Jen jsem chtěla radu jak se k němu blíž dostat a jak mu postupně pomocí.

Odpověděl: Amrit Sen
Kristyn, opět zdravím,
nepíšete, kolik je Vám, ani kamarádovi, nebo příteli let, abych mohl odpověď lépe zacílit. Přepečovávat, nebo hlídat člověka, který se chce "vysekat" z drog, není výhodné pro něj, pro Vás, ani pro jeho uzdravení, naopak, může to být past pro všechny zúčastněné a ne všechna podpora bývá produktivní.
Podle toho, co píšete, máte zaděláno na závislostní vztah, ať už bez drog, nebo s nimi.
Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být co platný někomu dalšímu, ve vztahu k blízkému, který se snaží o abstinenenci, to platí dvojnásob. Otázkou zůstává, jestli nejde o snahu vyhovět Vašim přáním a nárokům.
Pokud se ke komukoli toužíte dostat blíž, určitě netlačte na pilu a nechte mu prostor, jinak dříve, než později, docílíte pravého opaku, o udržení abstinence blízkého nemluvě.
Někdy je dokonce největší pomocí nepomáhat a počkat, až člověk o pomoc požádá, a i pak je potřeba uvážlivě volit.
Jak jsem psal, pokud byste si chtěla o situaci promluvit a konzultovat ji s odborníky, stejně, jako Váš blízký, a nechat si doporučit konkrétní kroky, které budou užitečné pro oba z Vás, napište v jakém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby a jejich odborníky obratem pošleme.
Přeji hezký zbytek neděle,
mějte se fajn, Amrit Sen.