Marihuana
Anynka
Dobrý den, otec je pravidelným uživatelem pervitinu o drogach dost vím jak z vlastní zkušenosti tak celkove , mám 15 leteho bratra otec nám dela problémy bratr je podle mě dost uzavřenéj o svých problémech nemluví myslím ze se dost trápí a vše v sobě dusi, jsem plnoleta a s bratrem mám dobrý vztah, zjistila jsem ze bratr začal hulit trávu mamka by za nej dala ruku do ohne ze by se toho nedotkl když viděl ze kvůli drogám nás otec opustil a ublizoval nám, otec začal vyhrožovat socialkou, bratrovi jsem řekla ze mamka musí vědět z tohoto důvodu zda trávu opravdu huli přiznal se mi hned mluví semnou otevřené trávu huli obden až každý den zhruba měsíc , i když mamka je v klidu jelikož jsem ji fo všeho zasvetila jak se k tomu postavit a podobně bratr si moc dobře uvědomuje jak mamce ublížil a trápí se tím dost sám , muj dotaz zní pravidelně huli měsíc co s Tím mame dělat a jak to řešit , myslíte ze je potřeba se s někým poradit ze je to nějak závazne? Nebo mu říct ať to nedělá ( všichni víme ze tím ze něco zákazem tomu nezabránime) muže byt nějak závislí? Hlavně nemluví o svých problémech a je dost uzavřeny bude se teď trápit jeSze víc tím ze vi o tom ze mamka to vi .. popřípadě jsme z Hradce Králové

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Anynko,
a děkuji vám za dotaz i za důvěru.
Popisujete příběh svého bratra, který se začíná dostávat do problémů. Popisujete užívání marihuany. Ale sama zmiňujete, že to se děje na pozadí jiných potíží - píšete o tom problémech, uzavírání se do sebe, dušení emocí. Na jednu stranu si uvědomujete, že to zčásti patří k věku, na stranu druhou se nejspíš bojíte o to víc, co se stalo vašemu otci - agresivní uživatel pervitin ve vězení. Už to samo o sobě stačí, aby se bratr trápil. A umím si představit, že marihuana pro něj může být tak trochu úleva. Ale velmi nebezpečná právě tím, že to není jen ta legrace a experiment, ale úleva a možná i únik od reality.
Byť by hulení trvalo měsíc, tak ty problémy, které jsou na pozadí, běží mnohem delší dobu. Věřím tomu, že rodina funguje jako propojený systém, když se něco změní, má to vliv i na ostatní části v soukolí. Napadlo vás zajít do poradny? Je možné tam jít sama, s mamkou, ale i s bratrem ... jakkoli. V Hradci Králové byste se mohli objednat do poradny LAXUS, kontakt přikládám. Poradna funguje velmi diskrétně a služby poskytuje zcela zdarma. Co vy na to?
Nejen, že byste tam mohla mluvit o celé situaci podrobněji a ve všech souvislostech, ale ulevila byste od emocí, pocitů bezmoci nebo i viny, strachů. Neříkám, že se vše vyřeší během jednoho setkání. V praxi se ukazuje, že užívání člena rodiny bývá jen jeden z příznaků, nikoli potíž samotná, a užívající není ten, koho je potřeba opravit, ale pomoc a podporu potřebuje celá rodina.
Snad tedy alespoň takto.
Zde kontakt na ambulanci:
Ambulantní centrum Hradec Králové LAXUS
e-mail: ambulance.hradec@laxus.cz
tel.: +420 777 033 618
adresa: Gočárova 1620, 500 02 Hradec Králové (mapa)
podobnosti k ambulanci najdete zde.
Budu ráda, když napíšte, jestli vás nějaká část odpovědi oslovila. A kdyby bylo potřeba, napište.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.