Drogově závislý partner
Lola
Dobrý den, dlouho zvažuji zdali zde napsat. S přítelem jsme byli 2 roky. Od začátku jsem měla podezření (ale naivně důvěřovala). Nakonec jsem zjistila, že užívá pervitin. Následoval rozchod. Nyní mě teď již bývalý přítel kontaktoval. Zjistila, že pervitin užívá zhruba patnáct let. (nyní mu je 36 let). Chce přestat, omezil dávku na polovinu (zhruba na 2 gramy týdně). Začal cvičit a je přesvědčený, že se toho do roku zbaví úplně. Z jeho slov to znělo až moc jednoduše. On sám tvrdí, že mu droga už několik let nic nedává, ale bez ní není schopný přes den fungovat. Samozřejmě chce abychom vztah slepili zpět dokupy.
Je vůbec možné po tolika letech opravdu přestat? Nemůže to mít vliv do budoucna na dědi, které by časem mohly přijít? Sice jeho slova zní velice hezky, ale má obava je zcela jiná. Mám strach, že se mu to nepodaří, nebo se k tomu vrátí. Vlastně vůbec nevím, jak se teď zachovat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Lolo, dobrý den,
napsala jste dva dotazy, budu reagovat na oba dva naráz.
Partner užívá 15let, to není zrovna málo. Jak sama uvádíte, vysadit se mu úplně nedaří, i když se o to snaží, opravdu bych nerada partnerovi křivdila, ale může to myslet sebe lépe a vážně, ale svépomocně to (dle toho co píšete) nikam moc nevede...
Možná by bylo rozumnější, aby se o to nepokoušel sám, vyhledal odbornou pomoc a léčil se, měl by pak mnohonásobně větší šance na úspěch a nemuselo by to být pro oba tak útrapné. Zvažoval tuto variantu?
Partner může klidně napsat i on sám, rádi ho na vhodnou pomoc nasměrujeme. Pokud byste stála Vy o osobní kontakt, kde byste mohla vše více podrobněji probrat, informovala se o možnostech a možná se více ukotvila ve svých postojích, můžete se objednat k nám do Poradny pro rodiče a partnery, poskytujeme bezplatné služby, které lze čerpat i v případě, že by partner v tuto chvíli prozatím pomoc odmítal.
Co se týče druhého dotazu, je fajn, že neužívá intravenózně, tím se minimalizuje přenos infekčních chorob a poškození žilního systému, nicméně, při tak dlouhé době užívání, to nesnižuje ta všeobecná rizika, která se k užívání stimulantů váží bez ohledu na způsob aplikace...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
provozní doba:
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Užitečné informace: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
V případě, že jste odjinud, uveďte, jaká města máte v dobrém dosahu, pokusíme se Vám doporučit jiné zařízení, kde by Vám pomohli.
Mějte se zatím hezky, MK