Marihuana
Mamina
Dobrý večer 17,5lety syn ukončil studium na střední škole a začal pracovat přispívá mi určitou část ale když mu zůstan větší část peněz cca 2500 tak je za 2hodiny nemá a až přijde domů tak mi ukazuje balíčky z trávou vždy mu rázně řeknu ať okamžitě vše vyhodí nebo to udělám sama jediné co mi na to řekne naděláš si zahulíme dám si tři bonga a na pohodu už když byl na střední tak v prvákům hulil už se mi i přiznal že zkusil pervitin přes nos kontrolují mu ruce nohy tělo a stále mu říkám tohle nesmíš nedělej to nic nepomáhá ale vůbec nic doma s manželem se neustále hádáme zkrz něho po holení má hlad a tak ani na co přijde během noci je to dost náročné,když řeknu že ven nepůjde o Soči se na mě nevím dělám asi něco špatné už stihnul ztratit zdrav kartičku i klíče od bytu a stále se zlému a je úplně mimo co můžu dělat jak ho z toho dostat stále tráví čas s těmi svými kamarády kteří jsou závislí na pervitinu a jiných drogách je arogantní co s tím kvůli huleni trávy a jeho pohody nechal školy předem děkuji mamina

Odpověděl: Amrit Sen
Paní Mamino, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu, že prožíváte dlouhodobě velmi náročnou situaci, se kterou si nevíte rady. Odpusťte, ale z toho co a jak píšete, mi není mi jasné, jestli syn užívá marihuanu, nebo i pervitin, ani jak to máte v současné době s drogami Vy a jestli synovi tolerujete užívání drog doma. Možná za to mohou překlepy, nebo automatické úpravy textu programu, který je součástí operačního systému v telefonu. Omlouvám se a budu rád, když zmíněné upřesníte.
Bezmocní Vy, ani manžel určitě nejste, syn není ještě plnoletý a ve zbývajícím čase můžete uplatnit opatření a kroky, na které máte ze nejen nárok, ale i zákonnou povinnost.
Je dobře, že píšete. Internetové poradenství má své limity a jednoznačně spolehlivý, účinný návod, jak "zařídit", aby syn přestal drogy užívat, neexistuje.
Máte ale možnost využít odbornou podporu, pomoc a konzultace s pracovníky některého zařízení, které poskytuje poradenské a další služby rodičům uživatelů návykových látek v okolí a dosahu, není nad osobní pohovor.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance (ambulantního programu zabývajícího se drogovou problematikou), AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného typu služby a domluvit si termín osobní schůzky, také předem říci, jestli přijdete sama, nebo s manželem.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak se synem komunikovat, jaká opatření a mantinely nastavit, jak je držet a jak je při porušení uplatnit. Také, jak v náročné situaci "ošetřit" sebe, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu, ve vztahu k synovi, užívajícímu drogy, to platí dvojnásob.
Seznámí vás také s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit synovu motivaci k pozitivním změnám a případnému kontaktu s odborníky, protože bez jeho vlastní vůle a touhy po změně, se toho může změnit jen málo.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na bezplatné odborné služby v dosahu, pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat pracovníky naší specializované Poradny pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Přeji Vám, synovi i rodině vše dobré,
kdykoli napište, Amrit Sen.