Drogy
Alena
Dobrý den,už jsem Vám jednou psala a děkuji za odpověď.Akorát nevím jak dál.Jak jste mi psaly,že si máme o všem promluvit,tak to jsem udělala, vše v klidu,ale on mi to nedokázal přiznat.Prý nejsem normální a mám bubáka v hlavě.Ráda bych mu pomohla, ale nevím zda o to vůbec stojí.Chci se Vás ještě na něco zeptat.Patří k drogové závislosti nervozita,bolest žaludku,průjem?Můj přítel tohle všechno má,ale tvrdí mi,že má náběh na Crohnovu chorobu.Další příznaky jsou hnisavé pupínky po celém těle, deformace nehtů u nohou.Každý pátek někam chodí a potom je celou noc vzhůru.Často chodí na toaletu,že prý něco špatného snědl.Mimo víkend má velké chuťě,je gurmán,ale v tom daném okamžiku nemá chuť na nic.Mimo tohle období(víkend) je uzlík nervů,má třes v rukou,je nervózní,vytočí ho každá kravina,už ani nevím,co můžu říct, protože co řeknu nebo udělám, je špatně.V koupelně měl taštičku s hygienou a asi mu to vypadlo a chci se Vás zeptat.Nemám vůbec s tímto žádné zkušenosti.Našla jsem maličkou obálku a trubičku asi 10cm dlouhou. Vůbec nevím co dělat. Děkuji Vám za radu

Odpověděl: Amrit Sen
Aleno, opět zdravím,
díky za důvěru. Takto na dálku Vám nemohu já, ani nikdo jiný posoudit, jestli Váš partner užívá drogy, či ne, přestože až příliš mnoho indicií, které jste v obou dotazech zmínila, poukazuje na užívání pervitinu, nebo kokainu.
Kromě klasických symptomů, nespavost/únava, podrážděnost, zavírání se na toaletě, nechuť k jídlu/"žravost", atd., kterých si všímáte, jste našla tzv. "psaníčko", ve kterém se pervitin, kokain, nebo další drogy, běžně distribuují. Trubička je téměř jistě "šňupátko", kterým se velmi často aplikuje pervitin a kokain.
Jestli si vzpomínám, doporučovali jsme Vám kontaktovat odbornou podporu, kterou bezesporu v náročné situaci potřebujete, domluvit si termín schůzky a situaci s odborníky osobně probrat.
Dozvíte se, jak postupovat, jak s partnerem komunikovat, jak se lze případně pokusit podpořit motivaci partnera k otevřenosti a změnám, a především, jak ošetřit sebe samu.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby, která poskytuje bezplatné poradenství a další služby blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na zařízení a služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte pracovníky naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a osoby blízké:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/odkazy/internetove-odkazy.html
Není na co čekat, jednejte. V opačném případě se připravte na to, že se bude situace zhoršovat, komplikovat a Vaše trápení kulminovat.
Přeji Vám vše dobré, Amrit Sen.