Pervitin
Mery
Dobry den prosim vas potřebovala bych radu mam syna bere pervitin nevim jak dlouho je mu 26let picha si to nevim si rady jak mu pomoc nechce stim dal pokračovat ataky se nechce jit lečit. Prosim vas co mam delat aby se stoho dostal sam. Uz 4dny spi vstane naji se a zase jde spat.nevim jestli delam spravne davam mu pit detoxikačni caj a meduňkovy stěžuje si ze ho boli cele tělo i nohy obcas mu dam i novalgin proti bolesti nevim opravdu co dal chci mu pomoc dekuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Mery, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše odůvodněné obavy o syna, náročnou situaci i to, že si nevíte rady.
Je to těžké, synově závislosti ohlávku nenasádíte, to může jedině on sám. Že odmítá léčbu a nechá se obskakovat, nasvědčuje tomu že nemá dostatek motivace k tomu, aby se začal uzdravovat.
Na pervitin není fyzická závislost, o to výraznější je v souvislosti s pervitinem závislost psychická.
Znamená to, že až si syn odpočine a začnou ho opouštět projevy tělesného i duševního "opotřebování", pokud nevyužije odbornou podporu a pomoc, nebo mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojího, s velkou pravděpodobností se k užívání drog vrátí.
Tím, kdo v tomto náročném čase potřebuje podporu a pomoc, jste tedy především Vy.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konrétní kroky, jak ji řešit, jak se synem komunikovat a jakým chybám se vyhnout.
Dozvíte se, jak se lze pokusit podpořit synovu motivaci ke kontaktu s odborníky, bez které se těžko něco k lepšímu změní.
Také, jak ošetřit sebe, co je pomoc, a co nikoli, abyste, byť s nejlepšími úmysly, jen nepodpořila synův návrat k drogám a propad do ještě hlubší závislosti, jaké mantinely ve vztahu se synem nastavit a jak je udržet, případně jak postupovat při jejich překročení.
Nezůstávejte v "tom" sama. Máte někoho z rodiny, blízkých, se kterým můžete o tom, co prožíváte, otevřeně mluvit?
Nezapomínejte na sebe a svůj život, opak nebude prospěšný nikomu. Naordinujte si vlastní činnosti, které vám přinesou radost, vyražte mezi přátele, známé, do společnosti, třeba se jen tak pobavit, upustit ventil, právě proto, že se děje, co se děje.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny a kontaktní centra v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Uleví se Vám. Můžete si vyjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Jak vyhledat, podle oblasti a typu zařízení, kontakty na bezplatné služby sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy a okolí, kontaktujte naši specializovanou bezplatnou Poradnu pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
http://www.zavislosti.com/spoluzavislost.php
http://www.janjilek.cz/knihy/ze-zavislosti-do-nezavislosti-spoluzavisli-a-nestastni
https://psychologie.cz/poradna/pritel-z-rodiny-alkoholiku-spoluzavislost-je-stejne-velky-problem/
http://www.anima-terapie.cz/nase-programy/17-zavisli-na-zavislych
Budeme rádi, když dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i synovi vše dobré, hodně štěstí,
Amrit Sen.