Léčebna
Elll
Dobry den, chtela bych požádat o radu. Mám osmnáctiletou kamarádku, co bere pervitin a za poslední půl rok je na tom opravdu špatně a moc se nevydáme, protože ani nechci, ale zároveň nechci, aby byla tam, kde je teď. Troufám si říct, ze ji z toho opravdu přeplo, když jsem s ni byla naposledy venku, měla otekle cervenofialove ruce, špinavé oblečení a myslím si, ze žije na ulici a o tom, jak je hubena ani mluvit nebudu. Když jsem s ni mluvila komunikovala normálně , ale z ničeho nic se začala smát, mluvit z cesty, nadávat a pak zase normální a takhle se to opakovalo každou chvilku. Bohužel její matka je taky drogově závislá a i když ví, ze její dcera je já tom dost špatně, tak stejnak si perník vyřeší spolu a s nikým “normálním” v kontaktu není. Chtela bych se tedy zeptat, zda je nějaká možnost jí dostat do psychiatrické léčebny? Nějak ji pomoc? Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý večer.
Je od Vás moc hezké, že máte o kamarádku obavy a není Vám lhostejná. Chápu, že byste ji ráda pomohla, ale co se týče léčby drogové závislosti, je třeba dobrovolný vstup. Máte dojem, že by kamarádka do léčebny šla? Hovořila jste s ní o této možnosti?
U Vás jsou dvě Kontaktní centra pro uživatele drog, kontakty uvedu níže. Možná byste se v osobním kontaktu mohla lépe poradit, jak kamarádce pomoci, doplnit si informace o možnostech, které by ve Vašem kraji mohla vyžít, nějak ji na K-centrum třeba navázat...
Kontaktní centrum
Havířská 11
Plzeň
Tel: 377 421 374, 731 522 288
Email: centrum@cppt.cz
Provozní doba:
PO  9,30-11,30, 12,30-15,00, 16,00-18,00,
ÚT  10,00 - 18,00
ST   9,30-11,30, 12,30-15,00, 16,00-18,00,
ČT    zavřeno
PÁ   9,30-11,30, 12,30-15,00, 16,00-18,00,
Více informací o tomto zařízení zde: http://www.cppt.cz/nase-zarizeni/k-centrum
Kontaktní centrum POINT14
Husova 14
Plzeň
Tel: 377 235 526
Email: office@point14.cz
Provozní doba: PO až PÁ 8,00 - 16,00
Více zde: http://www.point14.cz/index.php?page=73
Pokud budete potřebovat se na něco doptat, neváhejte napsat znovu.
Mějte se zatím hezky, s pozdravem MK