Můj syn bere drogy
Viki
Dobry večer. Nevím co dělat. Syn žije v Londýně a já zjistila,ze bere drogy. Občas mi v noci volal,a říkal že ho někdo sleduje, na začátku jsem tomu nerozuměla.,ale je to už po několikáté, a stále stejný scénář. Je gay má Manžela Američana. Který často cestuje. A syn když je sám tak samotu řeší takto. Sama neumím anglicky. Takže když se mi 36 hodin neozval. Tušila jsem něco špatného. Voláme si i 3x denně. A díky souseda se mi to potvrdilo. Vůbec nevím co dělat. Chtěla bych ho mít tady abych mu pomohla. Ne se dívat jak se ničí. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Viki, zdravím Vás,
chápu Vaši starost o syna, bezmoc i trápení, díky za důvěru.
Internetové poradenství má své limity, mnoho kloudného společně, takto na dálku nevymyslíme, tím spíš, že syn je dospělý, daleko a má svou vlastní rodinu, v cizojazyčné zemi.
Jestli se má cokoli změnit k lepšímu, záleží na synovi, nikoli na Vás, a to i kdyby jste ho měla, jak píšete, "u sebe", doma. Bez jeho vlastní motivace, touhy po změně, rozhodnutí a kokrétních kroků k úzdravě, se, odpusťte prosím, můžete Vy i zbytek světa svléci z kůže a rozkrájet na kousíčky, ale nezmění se nic...
Tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc především, jste bezesporu Vy. Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu, tím spíš, že jde o užívajícího, možná závislého syna.
Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího odborného zařízení, které poskytuje bezplatné poradenské konzultace a další služby rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvila si termín schůzky, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak se synem komunikovat a jakých chyb se vyvarovat. Seznámí Vás s problematikou a možnostmi, jak se lze pokusit podpořit synovu motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky, nebo svépomocnými společenstvími uzdravujících se a bývalých uživatelů drog.
Dozvíte se, jak zacházet se sebou, abyste si "nepřikládala", nekomplikovala a neztrpčovala život, respektive jak na to, abyste se dokázala k vlastní spokojenosti stabilizovat, ku prospěchu všem a především Vám.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další bezplatné služby v dosahu, které pracují s blízkými uživatelů návykových látek, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte naši specializovanou Poradnu pro rodiče a domluvte si návštěvu:
Poradna pro rodiče (PPR) SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situacve vyvíjí, a jestzli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i synovi vše dobré.
Amrit Sen.