jak poznám že bere
Lucka
Zdravím snad tady najdu odpověd.jedná se o přítele mé sestry.Tak celkově měl problémy s alkoholem a gemblingem a kouřením trávy snad na dennim pořádku,když to bylo neunosné šel na protialkoholní léčení(3měs v léčebně) po návratu vypadalo vše zalité sluncem.To bylo asi v červenci.V prosinci mu vzali řidičák,protože ho chytli a nadýchal.tím prasklo že zas pije.poslední dva měsíce u něj pozorujem změnu,hodně ponocuje,nespí a nebo pak spí celý den.Dětem se nevěnuje,nemá žádný zájem nebo se vymlouvá.Když už,tak jeho návštěvy jsou krátké.je to období kdy se rodina rozdělila kvůli pití a gemblu a tak jsme to přisuzovali tomu napětí tak celkově.Ale sestra u něj v batohu našla injekčni stříkačku a dva sáčky,jeden obsahoval světle hnědý asi prášek (malé množství) a v druhem nebylo nic, samoozřejmě se ho na to zeptala a odpověd byla že to neni jeho ale kamaráda ,ktery si to u nej schoval.mimichodem ten byl nebo asi je uživatel pervitinu.ještě našla mobilní konverzaci kde neustale řeší penize s jednou ženou,kde neni přímo nic řečeno ale o té ženě víme že byla a nevíme jestli ještě je uživatel heroinu.S touto ženou se nikdy v minulosti pred lečebnou nestykal.Jsme zoufalí,nevíme jestli se nenechal svést někde v herně.pomoc nechce,odmíta že by ji potřeboval.Sestra prožíva čiré zoufalství,děti ho milují a ona neví jak se k němu má chovat,co když pod drogou je zrovna když bude chtít na skok za dětma ? Nebo jen panikaříme a děláme z něj fetku? Děkuji za případnou odpověd.radu.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za dotaz.
jak poznat, že někdo bere drogy...? Někdy to je evidentní na první pohled, jindy to někdo dokáže skrývat i řadu let. Obecně vzato jde ruku v ruce s užíváním drog výrazná změna v chování. Bývá velmi nestálé, s velkými a výraznými výkyvy. Obrovská aktivita a pracovitost a následně hluboká unavenost a dlouhodobý spánek. Uživatel drog se stává nespolehlivý, není jasné, za co utrácí peníze. Dělá věci, které dříve nedělal, stýká se s lidmi, kteří mají k drogám blízko. Disponuje věcmi, které užívání drog evokují (injekční stříkačky, opálené lžičky, opálený alobal, igelitové pytlíčky, a řada jiných věcí), nebo jsou u něho drogy přímo nalezeny.
Jediné průkazné je testování, které ale není jednoduché. Testů je celá řada, od orientačních (screeningových), které lze koupit v lékárně a testuje se vzorkem moči či slin, až po odborný odběr biologického vzorku (moč, krev, ochlupení, ...) a testování průkaznou, nezpochybnitelnou metodou v certifikované laboratoři. Dotyčný musí s testováním vždy souhlasit.
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Z vašeho popisu v dotazu lecos výše uvedené naplňuje. Ale na 100% to zatím není. Klidně se můžete zastavit v nějakém odborném pracovišti typu K-centrum a otázku konzultovat osobně. Je to vždy nejlepší.
V Praze je K-centrum SANANIMu v ulici Na Skalce 819/15 na Smíchově.
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Stačí takto? Pokud budete mít další otázky, napište.
Jakub Chudomel