Pervitin
Anonymmood
Hezký den, mám partnera měli jsme nádherný vztah, mám už jednu dceru a užívala jsem si toho že on dceru miluje a dokáže ji nahradit tátu, chtěli jsme druhé miminko a taky se stalo čekáme druhou dcerku.. Když jsme žili v mém městě bylo všechno v pořádku pak jsme se odstěhovali a tím to začalo.. Našla jsem mu pervitin a inzulínku.. Měl kdysi bohatou minulost a sám mi řekl že si sáhl na dno a že ví svou míru a že ví to že to nepotřebuje denně že si dá kvůli práce. Jenomže tím mě neuchlachokil. Denně kontrola kapes telefonu a věděla sem ze je zle. Měl dost výbuchu kdy mu preplo a začal rozbijet věci nadávat mi a vyhazovat nás... Po 3hodinach volal a omlouval se a chtěl nás zpátky domů brečel a svaloval to na to že to nemá tak proto mu přepíná... Jenomže když jsem vlezla do telefonu tak než nám volal tak volal tam kde nakupuje... Takže z mého logického myšlení si dal a pak nás hnedka chtěl zpátky Bo asi věděl že bude normální. Náš sexuální život úplně opadl, nepomůže mi s ničím, zda se mi že mu je všechno jedno, dceři se věnuje ale furt jen v ložnici v posteli aby si hráli a kraviny výchova žádná...nekdy jeho chování nechápu totálně primitivní.. Na to kolik má let.. A kolikrát když se na něj dívám tak mi řekne ale já jsem dlouho nefetoval a já se začnu smát protože vím že mi lze jak tiskne musí to mít denně mi už prijde.. Ale že začátku byl pozorný laskyplný, milující, teď mi ani kytičku nekoupí nemysli vůbec na mě a myslí si že si dceru koupi hračkou..
Myslím si že dost peněz leze do pervitinu.. Jen pořád doma a práci a jen by spal a pořád dokola.. A já jsem z toho vysilena nevím jak mu už říct nebo co udělat aby přestal bez toho mi přijde že byl úplně jiný člověk. Vidím v něm teď jen nestvůru...
Lecit se nepůjde potukal mi na hlavu že vůbec že on s tím umí seknout ale nevěřím tomu...
Děkuji za jakoukoliv radu.
Ale vím že pervitin si bere svou daň...
Tak uvažuji o pozdějším útěku...

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den,
je dobře, že píšete. Vnímáme, že jste v náročné životní situaci, že procházíte náročným životním obdobím. Píšete, že vztah s Vaším partnerem byl zpočátku krásný, on byl pečující, měli jste společné plány do budoucna včetně dalšího dítěte. Děťátko je nyní na cestě a okolnosti vašeho vztahu se bohužel nevyvíjí dobrým směrem. Skoro to vypadá, že přítel se nyní chová zcela opačně, než jak tomu bylo dříve. Dříve byl oporou pro Vás a tátou pro Vaše první dítě, nyní musíte snášet jeho výbuchy vzteku, rozbíjení věcí, s ničím Vám nepomáhá, sexuální život je na bodu mrazu a co je možná nejpodstatnější - přestala jste mu důvěřovat. Nevěříte mu, když Vám říká, že "zná svou míru" a že "to nepotřebuje denně".
Píšete, že přítel má "bohatou minulost" a že "si sáhl na dno". On Vám tvrdí, že má pervitin pod kontrolou, ale Vy cítíte, že je to spíše naopak - že závislost ovlivňuje přítelův život ve všech oblastech. A podstatné je, že ovlivňuje život celé Vaší rodiny. Jste už u úvah o útěku. Je zcela na místě, že v situaci, v jaké jste, uvažuje o odchodu od přítele. V současné chvíli Vám vztah nepoměrně více bere než dává.
Ráda byste od nás dostala nějakou radu. Je zcela v pořádku, že myslíte na sebe a své děti. Řešení situace, kdy vztah začnou ovlivňovat drogy, není však nikdy jednoduché a černobílé. Než uděláte nějaká zásadní rozhodnutí, rádi bychom Vám doporučili kontaktovat odbrníky z drogových služeb, se kterými celou věc můžete podrobněji a v osobním kontaktu probrat. Takové konzultace pro příbuzné a blízké uživatelů drog jsou poskytovány zdarma a případně i anonymně. Můžete kontaktovat např. tato zařízení:
Kontaktní centrum Ostrava Renarkon
Adresa: Zengrova 69, Ostrava
Tel.: 595 627 005, 602 670 789
Email: kcova@renarkon.cz
Poradna Modrý kříž
Adresa: Havlíčkovo nábřeží 687/21, Ostrava
Tel.: 733 535 487
Email: ostrava@modrykriz.org
Přejeme Vám hodně sil. Budeme rádi, když napíšete, jak se situace vyvíjí.
Jiří Tupý