Zavislost
Pikerkohoho
Dobrý deň mám kamaráta závislého na piku a marihuana, tu fajčí už od základnej školy, veľa krát chcel prestať s trávou aj cigaretami,, fúkal len občas mal prácu,, dal výpoveď začal viac fúkať išiel do. Inej práce ale vyhodili hoo, jeho rodina asi o ničom neviem, on si už ani neuvedomuje ako na tom je, pohádali sme sa a vyhýba sa ma, preto lebo som sa snažil mu pomôcť pohádali sme sa keď som mu objasnoval ako na tom je. Ze to už nevidí že ho to ťahá dole.. Podľa neho má pravdu on a všetkým okolo šibe,, nemá veľa kamarátov. Ak má tak len ďalší fetaci,, chcem mu pomôcť ale neviem ako,, on si totiž ani neuvedomuje ako. Na tom je.. Robí si Dlhy, nevracia peniaze,, je na dne a mňa to mrzí,, tvrdí že vie co M robiť ale nevie,, prosím co by ste mi poradili robiť,

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaší starost o kamárada, je fajn, že mu chcete pomoci. Podle toho, co píšete, však dotyčný o pomoc nestojí, takže i kdybyste se Vy i zbytek světa stáhl z kůže a rozkrájel se na kousíčky, nezmůžete nic.
Zní to možná tvrdě, ale někdy může být nejlepší pomocí nepomáhat. Váš kamarád už není dítě, které je třeba vodit za ručičku, naopak, může ho "rozhoupat" konfrontace s důsledky jeho jednání a rozhodnutí, situace kdy za ně ponese odpovědnost.
Zbývá Vám tedy říci mu, že Vám jeho osud není lhostejný, že Vám na něm záleží, máte ho rád a případnou podporu podmínit tím, že svoji závislost bude řešit, tedy léčbou. Můžete mu předat kontakty na bezplatné služby pro uživatele návykových látek, které podle oblasti a typu zařízení, pokud žije na Slovensku, najdete, najde zde:
Liečba závislostí Slovensko, Drogový informačný portál
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
http://www.infodrogy.sk/
www.drogy.org
OZ Odyseus
http://www.odyseus.org/
Združenie Storm
http://www.zdruzeniestorm.sk/
Anonymní narkomani SK
http://www.anonymninarkomani.sk/
NA on line stretnutia:
http://navideomeeting.com/
Nejpozději poté, byste měl od problémů a života kamaráda ustoupit a žít především naplno ten svůj.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, hodně štěstí,
Amrit Sen.