LSD v kombinaci s antidepresivy
Jarda
Dobrý den,
Zjistili jsme, že naše 19 letá dcera rekreačně užívá LSD. Zatím ho prý zkusila jen 2x. K tomu má ale od psychiatra předepsaná antidepresiva - kombinaci Asentry a Tritica. Alkohol pije vyjímečně, cigarety nekouří.
Chci se zeptat, jaká jí z toho hrozí rizika.
Děkuji
S pozdravem
Jarda

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
no moc Vás asi nepotěším, ale není to uplně vhodná kombinace. Antidepresiva v kombinaci s LSD můžou způsobit serotoninový syndrom, může být lehký ale i život ohrožující v těžkých případech. Projevy jsou zvýšená teplota, křeče, průjem a nebezpečná je rhabdomyolýza, rozpad svalů. Musím ale říct, že za 8 let praxe psychiatra jsem se setkala se serotoninovým syndromem asi dvakrát a ani jednou při kombinaci s LSD. Ale rozhodně by měla být Vaše dcera opatrná a nikdy by neměla dávat LSD sama, ale vždy pod dohledem buď zodpovědných kamarádů nebo někoho, kdo má zkušenosti, např. projekt psy-care na festivalech.
S pozdravem,
VP