drogy
Lori
Dobrý den,
potřebovala bych radu. Již před vánoci jsem u přítele našla injekcni strikacku. Strasne mi tvrdil, ze je to kamarada, nebot pry u nej pred barakem cekali policajti a on mu to schoval. Je to blba výmluva, ktere jsem neuverila ani ja, ale ve vysledku jsem mu to asi po 3 dnech odkyvala, ale myslela si sve.Jenzenyni me opet nekdo upoztornil na to, ze pritel neco bere. s velkou pravdepodobnosti pervitin. Tak jsem se vydala hledat znovu. On spi sam v loznici a ja spim se synem 2 roky u nej v pokojicku, nebot se strasne moc za noc budi. A tak jsem šl hledat do loznice, nebot ma tento tyden odpoledni. Vcera (tj.utery 5.2.)jsem našla pod posteli za krabici schovanou injekcni strikacku zamotanou v toaletnim papiru... vcera nebylo tolik casu a tak jsem se vydala hledat i dnes (6.2). myslela jsem, že by se mi mohlo povest najit nejay "material" ale bohuzel, nejspis koupi a ihned zužitkuje. Místo toho jsem nasla dalsi injekcni strikacku a tentokrat schovanou opet v toaletnim papiru nna skrini vzadu. mame doma 2leteho syna a predstavit si, ze to najde, pichne se nebo neco, tak verte ze bych ho ZABILA! no ale ma otazka, nevim co mam delat :( popravde mluvit o tom s nim absolutne nechce, abych hledala reseni. On moc dobre vi, ze drogy ja neprekousnu. Huli travu což jsem nejak prekousla ikdyz ne uplne, ale zacalo se to stupnovat. casto chodi udajne pro marihuanu. mame spolecny ucet, nebot jsem jeste na rodicovske, ale mizi mi penize. minimalne ob vecer vyber 200 kc a nekdy obcas i vice. prosim poradte co mam delat :( :( :(

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lori,
a díky za důvěru i za dotaz.
Jestli tomu dobře rozumím, bojujete se spoustou emocí - nejspíš to bude smutek, zklamání, pochyby, ale také vztek a možná i pocity bezmoci, nebo viny a strachu.
Zjistila jste, že partner užívá drogy, a lže vám, není na něj spolehnutí ani ohledně peněz. Drogy užívá injekčně, injekční stříkačky nechává v bytě zamotané do toaletního papíru a nejspíš předpokládá, že je nikdo nenajde. Vy si ale uvědomujete, že riziko je tu vždycky - a nemusí jít jen o to, že by stříkačku našla vaše dcera. Důvěra a spolehlivost jsou v partnerských vztacích často jedním z nejdůležitějších stavebních kamenů. A to obzvlášť v situaci, kdy máte děti a tedy i společnou odpovědnost. Obojí je v tuto chvíli pryč, partnerovi nemůžete věřit.
Píšete, že s partnerem v tuhle chvíli více mluvit nechcete. Zkusila jste to, ale pravdu vám zapřel. Z dotazu mám navíc dojem, že jste vlastně už trochu rozhodnutá chránit hlavně sebe a dceru - a to je, popravdě řečeno, v tuhle chvíli to nejdůležitější. Otázkou je, co dělat dál. Bohužel z vašeho dotazu nemám moc představu o tom, jaké možnosti v tuhle chvíli máte - ať už je to bydlení, peníze, podpora rodiny, nějací přátelé, komu se můžete svěřit. Někdy je těžké radit se s blízkými, kteří znají vás oba a možná budou překvapení a bezradní stejně, jako vy. Proto v podobných situacích doporučuji obrátit se na poradnu, jejíž pracovníci se s takovým příběhem nesetkávají poprvé, bez soudů vás vyslechnou, vy budete mluvit o tom, co se děje, jak se cítíte, probrat svoje možnosti a podrobnější okolnosti, a s jejich pomocí a podporou budete hledat cestu, jak dál. Nejspíš to nebude ani jednoduché, ani rychlé, ale může to být dobrý začátek. Co myslíte, dává vám to takhle smysl? Pokud ano, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakt na poradnu. Jste-li z Prahy, mohu vás rovnou odkázat na Poradnu pro rodiče v Žitné 51. Všechny podobné poradny poskytují svoje služby velmi diskrétně a zdarma, stačí zavolat a objednat se.
Poradna pro rodiče (a blízké uživatelů drog)
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Tel. +420 284 824 234
GSM: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Provozní doba zařízení:
Po : 9:00 - 19:00
Út - Čt : 9:00 - 17:00
Pá : 9:00 - 15:00
Budu ráda, když se ozvete, jak jste se rozhodla, případně napíšete, jak se situace vyvíjí dál.
S přáním, hodně sil a trpělivosti a aby se vše brzo projasnilo a vy jste věděla, jak dál.
Gabriela Minařík.