Kryza
Tania
Moj priatel dlhodobo uzival viacero drog. Teraz uziva deno dene maiuanu a myslim ze sem tam aj pernik. Viac krat sa stalo ze mu bolo zle potil sa strasne vracal a mal veke bolest.Po privolani sanitky stale povedali ze ma kryzu a preto ma take stavy.Zaujima ma ci je to mozne mat take velke bolesti pocas kryzy. Jeho zdravotny stav nie je dobry mal problemy zo zaludkom aj pecenou a bol viac krat aj na psychiatrii. Preto by ma zaujimalo ci v tychto stavoch a takych bolestiach ide ozaj o kryzu alebo o zdravotny stv pretoze nie ras to trvalo aj par dni po podati inekcie preslo a potom znova nastali bolesti. Neviem ci ekzistuje na tuto otazku odpoved alebo je potrebne vysetrenie podrobne lekarom. Za vasu odpoved vam budem vdacna. Dakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Tanio,
bohužel je to tak, že bez pořádného lékařského vyšetření není možné na vaše otázky odpovědět.
Obecně by vysazení marihuany ani pervitinu, nemělo přinášet až tak velké potíže, které popisujete. Ale je samozřejmě otázka, z jakých důvodů přítel tyto látky užívá. Zejména pokud jde o marihuanu, může poměrně dobře ulevovat od bolestí a její vysazení by mohlo nějaké bolesti přinést. Ale jak říkám - záleží hlavně na tom, jak na tom je váš přítel zdravotně (jak psychicky tak fyzicky), jaké drogy nebo i léky skutečně užívá, zda je k vám upřímný. Podle toho, co píšete, si nejste jistá ani tím, co vlastně užívá. Víte více o jeho zdravotních potížích? Chce je řešit? Řešil je už někdy v minulosti?
Pokud přítel užívá opiáty, mohlo by jejich vysazení mít i velmi nepříjemné abstinenční příznaky (bolesti, křeče a pod.). U pervitinu ani marihuany takové stavy nebývají typické. Zkusila jste si s přítelem promluvit? Jak vám svoje stavy vysvětlit? Předpokládám, že ze strany zdravotnického personálu nešlo o zanebání péče a bagatelizaci přítelových příznaků, nebo?
Je mi líto, ale lepší odpověď vám nedokážu dát. Doporučila bych vám najít lékaře, se kterým by byl přítel ochoten spolupracovat.
Budu ráda, když dáte vědět, jestli vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, aby bylo brzo lépe.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.