jak na léčbu
Honza
Přišel za mnou syn , že kouří marihuanu a párkrát , že si koupil Pervitin . Divil jsem se že přišel a řekl to , ale asi ho tížilo svědomí no nevím .Chtěl bych mu nějak pomoci , ale nevím jak , co mám dělat, kam ho mám dát na léčbu jak taková léčba dlouho trvá

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
rozhodně bych hodně ocenila, že se vám syn svěřil. Nepíšete moc podrobností, ani kolik mu je, ani jak rozhovor pokračoval dál, ani jak moc marihuanu kouří. Dovedu si představit, že to nemusí hned znamenat, že by měl jít na léčbu, a asi Vám to ani proto neříkal. Bylo by dobré vyptat se ho na podrobnosti, zkusit s ním bez odsudku a zhrození probrat, co to pro něj znamená a zeptat se spíš jeho, proč Vám to říkal a co by od Vás potřeboval. Možná bude mít jasnou představu, možná i o pomoc s léčbou požádá, možná se ale už rozhodl, že s tím končí...to uvidíte. Pokud byste došli k závěru, že potřebuje odbornou pomoc, pak je nejlepší zajít do některého z ambulantních center, která pomáhají uživatelům a experimentátorům. Tam někdo posoudí objektivně vážnost situace a doporučí vhodnou pomoc. Ta se pohybuje od ambulantní formy až po roční pobytovou, je tedy třeba vše individuálně posoudit.
Pokud byste nevěděli, kam se obrátit v okolí, dejte vědět, ráda Vám nějaké kontakty zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková