pervitin
marek11122
dobry den mam na vas dotaz .Bratrancovi je 28 rokov doteraz nikdy nič nebral ..ale dnes rano si dal pervitin a dal si ho sniffing čiže do nosa .. ja som našiel na nete rozne članky a je to stimulant ktori zvyšuje tep a srdce bije velmi rychle.. nema žiadne problemy kardiovaskulárne..a ja sa pytam či može dostať infarkt alebo mrtvicu po davke pervitinu ... doteraz to nikdy nebral je to jeho prvá skusenosť..ma taku pracu kde neustále musi byť v strehu robi 13 hodín denne je kuchár..dakujem

Odpověděl: Amrit Sen
Marku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, mám tomu rozumět, že máte o bratrance, který poprvé aplikoval, strach, protože mu bije srdce rychleji, než obvykle?
Z Vašeho dotazu nelze úplně vyčíst, co se vlastně děje, zejména jak příhodu prožívá dotyčný a jak na ni reaguje.
Ano, pervitin může výrazně ovlivnit srdeční činnost, někdy kriticky. V takovém případě je nejmoudřejší vyhledat lékařskou pomoc, respektive volat "rychlou", protože, jak správně píšete, rizik je mnoho.
Předpokládám, že v tuto chvíli je již po epizodě, doufám, že dopadla dobře. Budeme rádi, když napíšete, co se stalo.
K problematice:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
https://www.extc.cz/pervitin--metamfetamin-.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/6474/predavkovani-pervitinem.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
https://www.extc.cz/toxicka-psychoza.html
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/23988/toxicka-psychoza.html
Snad už je bratranec v pořádku, zkuste ho tedy inspirovat a říci mu o svých obavách a strachu o něj, nabídnout mu jinou formu trávení volného času, než užíváním návykových látek.
Přeji Vám i bratranci vše dobré, kdykoli napište,
Amrit Sen.