Řízlí pervitin
Majky
Dobrý den , chtel bych se zeptat co se stane když si někdo aplikuje řízlej pervitin ? Příznaky jaký jsou ? Znamej mel dojem že to má řízlí ale i přes to si to aplikoval po aplikaci nejakou chvíli mel bolest slabou u srdce a pak to po chvilce odeznelo jiné přiznaky nebyli .. Jinak prej občas ho svedí i tělo poslední dobou po aplikaci a má modřinu na ruce kterou ma par dní.. A další 2 se mu udelali na noze ale prej vubec nebolej ale do nohy nikdy si to neaplikoval.. čím to je ? Je možné že má nejakou nemoc ? Předem děkuji za odpoveď .

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Majky.
Tak s ohledem na to, že u pervitinu nikdy nejde moc předvídat, co všechno vlastně obsahuje, těžko se pak hodnotí další účinky, příznaky, ale také potíže...
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím pak dopad na organismus, ale i psychiku.
Třeba ne vždy jde o pervitin. Možná byste se divil, co vše se pod názvem této drogy dá koupit. Omítkou počínaje, přes křídu, prášek na pečivo až po aspirin. Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají k pervitinu (a vůbec všeobecně k distribuovaným drogám), aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil samotný zisk. Bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný. Přesné složení drogy lze zjistit pouze toxikologickým rozborem, z toho pak lze usuzovat, jaký to bude mít dopad na organismus/psychiku.
Modřiny v místě vpichu s největší pravděpodobností svědčí o špatném způsobu aplikace (zřejmě si dal vedle nebo si nedostatečně držel místo vpichu po aplikaci).
Modřiny na dolních končetinách kam si neaplikuje, mohou být způsobeny různými vlivy, které přes internet nepoznáme. Stejně tak nepoznáme, zda jde o nějakou nemoc. Bohužel, k tomu by se mohl objektivně vyjádřit pouze lékař na základně vyšetření.
Možná by nebylo od věci, aby si kamarád zašel do nejbližšího Kontaktního centra pro uživatele drog (bezplatně, nezávazně, anonymně) a tam se informoval jakým způsobem bezpečně aplikovat. Může zde dostat i injekční materiál včetně desinfekčních čtverečků, sterilní vodu a filtry, případně mast na modřiny.
Kontaktní centrum, SEMIRAMIS
Ptácká 162
Mladá Boleslav
https://en.mapy.cz/s/2yIh2
Email: k-centrum-mb@os-semiramis.cz
Poradenská linka: +420 724 290 697
V provozu každý všední den 10:00 - 17:00
http://blankasklibova.cz/centra/k-centrum-mlada-boleslav/
Mějte se zatím hezky, klidně se ještě ozvěte.
S pozdravem, MK