Dextrometorfan
MrAgge
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli je zdravé užívat čistý (v pevném stavu) DXM "šňupáním". Tedy jestli to nebude mít velké nežádoucí účinky nebo časem zdrav. problémy?
Jedná se o mého kamaráda a mám o něj strach.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Je fajn, že máte o kamaráda starost, ale pokud je dospělý, zůstává volba životního stylu, nebo případných experimentů, na něm.
V každém případě, užívat Dextrometorfan (DMX) v jakékoli formě a jakýmkoli způsobem, rozhodně zdravé není, naopak.
Nejde tedy zdaleka o bezpečnou látku.
Můžete se s kamarádem podělit o Vaše obavy a říci, že Vám na něm záleží a máte o něj strach.
Doporučuji Vám sdílet a nabídnout kamarádovi důležité informace, díky jimž může, pokud bude mít v plánu v užívání DMX pokračovat, minimalizovat rizika dopadů jeho užívání:
https://www.extc.cz/dxm.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dextrometorfan
http://www.infodrogy.estranky.cz/clanky/dextrometorfan--dxm-.html
Poté bude pro oba užitečnější, když z kamarádova života ustoupíte a budete žít naplno ten vlastní.
Přeji Vám i kamarádovi vše dobré,
Amrit Sen.