Svateční kokain?
Lenka
Dobrý den,
náhodou jsem zjistila, že můj manžel vyzkoušel kokain. Jednou před půl rokem a teď v průběhu jedné víkendové akce s kamarády víckrát. Vadí mi na tom spousta věcí, kromě toho, že se zbortila moje představa o něm jako ideálním muži a otci mých dětí, narušená důvěra mezi námi, tak i to, že mi to podal jako "normální věc", která je účinkem v podstatě "silnější kafe". Já mám u těchto látek velké STOP a nemůžu se smířit s tím, že on to má teď jinak. Máme doma opravdu dusno a mně se nějak nedaří to nechat plavat, i když mi slíbil, že už se to nebude opakovat. Vadí mi, že je mezi určitými lidmi, kde je taková tolerance k tvrdým drogám. Dle jeho slov to pro něj nic neznamená, nemá na to teď chuť, nemá pocit, že by to pro něj znamenalo problém apod., ale to si asi neříká zpočátku nikdo. Mohl si tou víkendovou jízdou nějak fyzicky ublížit? Myslím potenciálně - kdyby to přehnal, kdyby to bylo s příměsí apod.? Může mu tahle výjimečná konzumace např. podpořit rozvoj deprese apod.? (Viděla jsem jen jak mu teče z nosu krev...) Nebo už to moc "hrotím"? Prosím o váš názor, nebo něco, co mi pomůže tuhle situaci zvládnout.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že pokud máte jasnou stopku vůči jakýmkoliv drogám, je pro Vás tahle situace velkým zklamáním. Těžko říct, jaký význam to má pro něj, dokud se neukáže opak, asi bych věřila - pokud Vám to zapadá do jeho celkového obrazu - že to pro něj nic neznamená, a že nemá potřebu experiment opakovat.
Pravděpodobně pak bude tahle jízda naprosto bez následků, to že mu tekla krev z nosu je způsobeno tím, že jde o agresivní látku, která podráždí sliznici a někdo je náchylnější hned k takové reakci.
Pokud tedy nemáte další důvody být znepokojená, kromě samotného faktu, že šlo o kokain (myslím tím změny v chování, ve spolehlivosti, podezření z nějakých dalších zatajovaných skutečností apod.), pak bych se zkusila spokojit s vysvětlením, že šlo o pouhý experiment, který se nebude opakovat...a doufala bych, že opravdu nebude, to by pak byla jiná situace.