Partner
Denisa
Dobrý den, jsem s přítelem který, užíval drogy. Bohužel se v něm nevyznám a myslím že za to může užívání drog. Každou chvíli se hádáme většinou kvůli nějaké prioritně. Je vulgární kolikrát jsme se i poprali. Momentálně jsem od něj odešla a jsem u své mami ale čekám s ním dítě a nechci mít neúplnou rodinu i po tom zlem ho pořád miluji. Každou chvilku mi píše jen chvíli v klidu ať se vrátím za chvíli že si mám odvést věci jinak je vyhodí a že to miminko bude chtít do střídavé péče a takové věci. Tahá do toho spoustu lidí okolo. Je sprostý i na ně. Chtěla jsem vědět zda by jste mi mohli poradit zda by takové jednání mohlo být z drog z minulosti a zda bych mu mohla nějakým způsobem pomoc. Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Deniso,
díky za dotaz.
Je mi líto, co prožíváte s partnerem. Hádáte se, občas se poperete, je na vás vulgární, vyhrožuje vám. Je sprostý i na jiné lidi kolem vás. To není vůbec moc hezké. Rozumím vaší touze o jeho změnu, protože s ním čekáte miminko. Někdy dříve užíval nějaké drogy. Víc toho o vás a o vašem partnerovi nevím. Na to, v jak složité jste situaci, to je velmi málo. Otevřeně - popisujete atributy domácího násilí.
Ptáte se, zda na jeho chování může mít vliv užívání drog v minulosti. Na to se asi nedá přesně odpovědět. Akutní intoxikace chování a prožívání dramaticky mění, ale sem vaše otázka nesměruje. Užívání drog v minulosti jako takové, samo o sobě, žádný vliv na změnu charakteru mít nemusí. Ovšem na rozdíl od prostředí, které s užíváním drog souvisí. Tedy - pokud žijete v asociálním prostředí uživatelů drog a s tím spojenými jevy, které asi nemusím vypisovat, nemusíte brát drogy a může vás to změnit.
Nicméně se domnívám, že to není důležité. Důležité pro vás je, jak se k vám partner chová bez ohledu na to, kde se to naučil. Ptáte se, zda, případně jak, mu můžete pomoct. Ušlechtilá představa. Změna chování není, čistě teoreticky, vyloučena. Ale nikoho nelze měnit proti jeho vůli. Pokud by partner sám moc chtěl a vyhledal odbornou pomoc, potom mu můžete být nápomocná.
Odpuste mi doporučení, na které se neptáte. Pokud se chcete lépe zorientovat ve vašem vztahu s partnerem, zkuste navštívit nějakého psychologa či rodinnou poradnu. Ztratit tím nic nemůžete, pouze získat.
Pokud byste stála o nějaký kontakt na takové pracoviště, napište, které větší město máte poblíž a mohu vám někoho doporučit.
Kdybyste se chtěla ještě doptat, určitě napište.
J.Chudomel